תושבים בהר חברון זועמים על אלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, לאחר שהורה על פתיחת כבישים שהיו חסומים לתנועת ערבים פלשתנים מהאזור. הכבישים נפתחו אתמול (רביעי) בבוקר – שעות ספורות לפני פיגוע שבו נפצע יהודי באורח בינוני.
בהודעה שנשלחה אמש לתושבים, פורסמה רשימת כפרים שתושביהם הורשו לשוב ולהשתמש בצירים ראשיים באזור – בהם נעים מדי יום גברים, נשים וילדים. ההודעה ציינה: "מעקב: פתיחתן של כניסות ושערים רבים תוסדר מחדש החל ממחר בבוקר, יום רביעי, 7 במאי 2025". בהמשך פורסמו שעות הפתיחה, ובחלק מהמקרים לא הוגבלה כלל תנועת הרכבים.

צילום: לפי חוק 27א'
בין הכפרים שנפתחו: אל-ערוב, בית אומר, נביא יונס, סעיר, דורה, טרקומיה (אזור המפעלים) וראמדן – כפרים שמהם יצאו בעבר מחבלים שביצעו פיגועים ורצחו יהודים.
בקבוצות הווצאפ האזוריות נרשם זעם רב מצד המתיישבים, כאשר אחד התושבים כתב: "ביזיון והפקרות – מתירים את דמנו. מדובר בפתיחת נתיבי בריחה ומילוט לחוליות מחבלים, שרק ממתינות לתזמון הנכון. בנוסף, המהלך צפוי ליצור עומס כבד על ציר 60 – עורק התחבורה היחיד שנותר פתוח עבור תושבי האזור היהודים. אנו דורשים לדעת מי האחראי להוראה הנפשעת הזו, כדי שנוכל לבוא אליו בדרישה אם יישפך חס ושלום דם נוסף".

מוועד מתיישבי הר חברון נמסר בתגובה לפיגוע: "שוב אנו רואים כיצד הקלות במחסומים, שנעשות מתוך שאננות ותחושת שקט מזויפת, מובילות לפיגועים שמסכנים את חיי משפחותינו וחיילינו – בכבישים ובתוך היישובים".
התושבים קוראים למערכת הביטחון לסגור מחדש את כל המחסומים שנפתחו, ולצה"ל – לצאת למבצע משמעותי נגד האויב בגזרה. לדבריהם: "איננו יכולים להרשות מדיניות שמעדיפה את 'מרקם החיים' של האויב על פני ביטחוננו. אם נידרש לכך, נעמוד בעצמנו בשערים – כדי למנוע מעבר חופשי שמוביל לפיגועים".
כזכור, אתמול התרחשו שני פיגועים בהפרש של דקות בין השניים. האחד, במעבר ריחן בצפון השומרון – כאשר מחבל פתח באש לעבר שני לוחמי מילואים שמשרתים באזור, ופצע אותם באורח קשה. המחבל נמלט, ונתפס הלילה לאחר מצוד. השני – בהר חברון, מחבל דרס אזרח יהודי ופצע אותו באורח בינוני, המחבל יצא מהרכב כדי לדקור את הפצוע אך נורה ע"י לוחמינו.
פנינו לדובר צה"ל ולשר הביטחון, אך עד לרגע זה לא נמסרה תגובה.
