מובילת מטה מאבק המורים, אליסיה כהן, הודיעה הערב (רביעי) על פרישתה מהמאבק, תוך שהיא מטיחה ביקורת קשה על מעורבותם של גורמים פוליטיים שפגעו לדבריה בטוהר המאבק. במכתב ששלחה לקבוצות המורים הביעה כהן את תחושותיה בעקבות התקופה הסוערת במאבק למען זכויות המורים.
כהן כתבה: "ברצוני לשתף אתכם בתחושותיי בעקבות התקופה האחרונה בה כולנו עמדנו יחד, כתף אל כתף, במאבק הצודק למען עתיד מערכת החינוך בישראל. יצאנו למאבק לא פשוט, אך מוצדק מאין כמותו – מאבק על הזכות להתפרנס בכבוד, על שכר הוגן למורות ולמורים שמקדישים את חייהם לחינוך הדור הבא, על האפשרות להעניק לתלמידינו חינוך איכותי באמת מתוך תחושת ערך ולא תחת עומס כלכלי ומקצועי בלתי אפשרי".

לדבריה, המאבק כולו התנהל כחוק ובאחריות מלאה, תוך ליווי משפטי צמוד. "פעלתי בשקיפות, ביושרה ובתחושת שליחות עמוקה למען כלל ציבור המורים בישראל", ציינה כהן.

עם זאת, כהן הדגישה כי חשה פגיעה בטוהר המאבק בעקבות מעורבות פוליטית: "איני יכולה להתעלם מהתחושה הקשה שטוהר המאבק נפגע בשלב מסוים בעקבות מעורבותם של גורמים פוליטיים, דבר שפגע באמון ובמיקוד מטרותינו. לכן, בלב כבד ומתוך תחושת אחריות, אני נאלצת לפרוש בשלב זה מהמאבק".
בסיום דבריה ציינה כי על אף הפרישה, המאבק לא תם. "עוד נשוב, חזקים יותר, נחושים יותר, עד להשגת השינוי האמיתי והעמוק שמערכת החינוך זקוקה לו – שינוי לטובת כולנו, ובעיקר למען הילדים שלנו".
