בעקבות המתיחות הביטחונית בין הודו לפקיסטן, משרד החוץ הישראלי פרסם הערב (רביעי) אזהרת מסע מעודכנת, שבה הוא קורא להימנע מכל ביקור או שהייה בחבל קשמיר, בשל איום טרור מוחשי.
בהודעה נמסר כי רמת האיום בחבל קשמיר הוגדרה כרמה 4 – הגבוהה ביותר – ואילו שאר שטחי הודו מסווגים ברמה 2, עם המלצה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

המשרד קרא לישראלים הנמצאים כעת באזור קשמיר לצאת ממנו לאלתר ולהישמע להוראות כוחות הביטחון המקומיים. האזהרה מגיעה כיממה לאחר שצבא הודו פתח במבצע צבאי רחב היקף נגד מטרות טרור בפקיסטן.

המבצע הצבאי של ההודים מגיע לאחר הפיגוע הקטלני שהתרחש לפני כשבועיים בעמק באיסראן סמוך לעיירת התיירות פאהלגם שבחבל קשמיר. ארבעה עד שישה מחבלים מוסלמים פתחו באש על ההמון ששהה במקום בעקבות מזג האוויר הנוח. עדי ראייה סיפרו כי הירי בוצע מטווח קצר וכי אחד המחבלים הורה לאישה לשרוד כדי "לספר את הזוועות" לראש ממשלת הודו.
במהלך הפיגוע נהרגו לפחות 26 בני אדם, בהם 23 אזרחים מהודו, תייר מנפאל ותייר נוסף מאיחוד האמירויות. כ-20 נוספים נפצעו באורח אנוש. סרטונים מהזירה תיעדו פצועים מתחננים לעזרה, ונשים שוכבות על הקרקע ללא תנועה. הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים, וחלקם הועברו במסוקים לבית חולים צבאי בסרינגאר.
הודו האשימה את פקיסטן באחריות לפיגוע, בטענה שהיא מעניקה מקלט לארגוני טרור. פקיסטן הכחישה, אך מאז נרשמה עליית מדרגה בעימות: שתי המדינות סגרו את המרחב האווירי זו בפני זו, ובתגובה לכך גם חברות תעופה בינלאומיות החלו לעקוף את המרחב האווירי של פקיסטן – דבר שגורם להארכת זמני טיסה ועלייה בעלויות.
