ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, ויו"ר ש"ס אריה דרעי קיימו היום (רביעי) פגישה ממושכת בלשכת ראש הממשלה בירושלים, במטרה לדון במשבר חוק הגיוס. הפגישה נמשכה כשלוש שעות, ובסיומה צוין כי "נרשמה התקדמות".
גורמים המעורים בפרטי הפגישה דיווחו כי האווירה הייתה חיובית ומעודדת. במהלך השיחה נכנס אחד מעוזריו של נתניהו והביא עמו דיווח עיתונאי לפיו ישנה כוונה להדיח את יולי אדלשטיין – השלושה צחקו על הדיווח והמשיכו בדיון.

ההבנות שהושגו כוללות, בין היתר, הסכמה על כך שבשנה הראשונה יסתפקו בכ-4,800 מתגייסים, שזהו המספר שצה"ל הצהיר כי יוכל לקלוט בשנה הראשונה. לכך יתווספו משרתים בשירות לאומי ביטחוני-אזרחי, כגון משטרה, כבאות ושב"ס, וכן מתגייסי שלב ב' שיצטרפו למערך המילואים.
במהלך הפגישה נרשמו חילוקי דעות סביב השאלה האם כל היעדים יוגדרו בחוק או שחלקם ייקבעו בהחלטות ממשלה, וכן סביב סוגיית הסנקציות – כיצד יופעלו ובאיזו עוצמה. עם זאת, הצדדים הדגישו כי המחלוקות הן ברות פתרון, וכי יימשך השיח בניסיון לגשר על הפערים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים כעת פגישה בנושא חוק הגיוס. בפגישה נרשמה התקדמות, וסוכם שתימשך ההתדיינות בניסיון לגשר על הפערים".
