accessibility-icon
share-icon
הרמטכ"ל, רב אלוף אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רב אלוף אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל: "אנחנו עוברים לשלב ב׳ בתוכנית ההכרעה"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ט אייר ה'תשפה (07.05.25)

20

18

like

0

dislike

בצל הרחבת הלחימה בעזה, הרמטכ"ל שוחח עם מפקדי האוגדות והמח"טים בצה"ל על המעבר לשלב ב' בתוכנית ההכרעה נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס • זמיר הדגיש את חשיבות הרוח, הנחישות והאחדות הלאומית: "נמשיך לפעול להשבת החטופים, להשמדת חמאס ולגיוס כלל האוכלוסיות לצה"ל - זו אחריות לאומית"


הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, שוחח אתמול (שלישי) עם כלל מפקדי האוגדות והחטיבות בצה״ל, במסגרת ביקורו באוגדת עזה לקראת מבצע ״מרכבות גדעון״. במהלך השיחה, הבהיר הרמטכ"ל כי צה"ל עובר לשלב ב׳ בתוכנית ההכרעה מול חמאס, וקרא להגביר את הלחץ המבצעי על האויב.

הרמטכ"ל הדגיש כי יש להמשיך לפעול תוך דבקות במשימה, פיקוד מלפנים, חתירה למגע והקפדה על משמעת מבצעית, במטרה להשיב את החטופים ולהכריע את חמאס. בדבריו הביע זמיר את הערכתו הרבה למפקדים על מנהיגותם והובלתם של כוחות צה״ל במהלך המלחמה.

maximize-image
images-count3+
הרמטכ"ל אייל זמיר בשיחה עם קציני צה"ל | צילום: דובר צה"ל

"לא שכחתי ואתם לא שכחתם את זוועות השבעה באוקטובר – לא נשכח ולא נסלח", אמר. "אנחנו במערכה ארוכה, רב-זירתית, שבמהלכה אנו עדים לגילויי גבורה רבים בצה״ל. המערכה לא תמה – נמשיך לפעול עד השלמת משימתנו".

הרמטכ"ל הדגיש את חשיבות גיוס המילואים: "הצורך בגיוס מילואים הוא צורך ממשי ומיידי. אנחנו בזמן מבחן ואנשי המילואים יגיעו – כי אנחנו קוראים להם, כי צריך אותם, כי אין ברירה. הם יגיעו מתוך הבנת גודל השעה".

maximize-image
images-count3+
הרמטכ"ל אייל זמיר בשיחה עם קציני צה"ל | צילום: דובר צה"ל

בהתייחסו לשלב הבא בלחימה אמר: "'עוז וחרב' הייתה שלב א׳ בתוכנית ההכרעה. ניסינו במהלכה למקסם את היכולת לממש עסקת חטופים, אך חמאס נשאר סרבן בעמדתו. חמאס הוא האחראי לסבל, להרג ולהרס. עכשיו זה הזמן לעבור לשלב ב׳ בתוכנית – נרחיב ונעצים את פעולותינו. זהו צורך השעה וגודל השעה".

זמיר הוסיף: "אנחנו צריכים להיות אקטיביים, אנחנו צריכים ליזום, אנחנו צריכים להיות אלה שפועלים ראשונים לפני שהאויב פועל. לנו אין זכות להיות פאסיבים, לנו אין זכות לעצור ולשוב לאחור, אין לנו את הפריבילגיה הזאת, זה לא יקרה. לא אצלי וגם לא אצלכם כי כולנו פה ביחד בכדי להשלים את המשימה".

maximize-image
images-count3+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"אנחנו פועלים ונמשיך לפעול ללא לאות כאשר לנגד עינינו השבת החטופים, הכרעת והכנעת חמאס והשמדת יכולותיו. זוהי המערכה על הרוח, על ההתמדה ועל הנחישות", הוסיף הרמטכ"ל.

"אני מודע לכל הקשיים", ציין. "כבר שנה וחצי שאנשי המילואים מצויים תחת לחץ גדול מאוד – הם גויסו לתקופות זמן חסרות תקדים. בתולדות המדינה מעולם לא היה דבר כזה. אני מאמין במנהיגות שלכם. מפקדי צה״ל הם חזקים ואתם צריכים להמשיך ולהחזיק את רוח הלחימה והנחישות – זה תלוי בכם המפקדים".

maximize-image
images-count3+
כוחותינו בעזה | צילום, ארכיון: דובר צה"ל

הרמטכ"ל סיכם: "כולם מתגייסים, כולם משרתים, כולם מקריבים, כולם! אנחנו נמשיך לפעול כדי לגייס את כולם לצה״ל. לשרת בצה״ל זו חובה וזו זכות. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשלב את כולם ולצד זאת לשמור על הייחוד של כל האוכלוסיות. נמשיך קדימה – יש לנו אחריות לאומית על הכתפיים. לנגד עיניי ולנגד עיני מפקדי צה״ל – ביטחון המדינה והגנתה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News