לוחמי ולוחמות מג"ב איו”ש פועלים בימים האחרונים בשטח סוריה במסגרת משימה מבצעית על רקע האירועים שהתפתחו במרחב, הם פועלים לשמירה על הסדר הציבורי במרחב, לטיפול ולמניעת אירועי הפרות סדר והתפרעויות בגבול הצפון.
בתוך כך, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של משמר הגבול שכוחות מג”ב פועלים בשטח סוריה. פעילות זו מצטרפת לשורת משימות ביטחוניות בהן לקח חלק מג”ב בתקופה האחרונה, בהן פעילות בלבנון, וכן בלחימה בעזה בה נפל מסתערב מג״ב.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק יחד עם מפקד מג״ב איו״ש תנ״צ ניסו גואטה הגיעו לביקור בשטח: "נכחותכם פה, בשטח סוריה, היא לא רק היסטורית, היא משקפת את מהות משמר הגבול. פעלנו בלבנון, לחמנו בעזה, וכעת – גם כאן", מסר בריק.
במהלך ביקורו, עצר מפקד מג”ב במגרש הכדורגל במג’דל שמס, אשר נפגע מירי טילים במלחמה – אירוע קשה שבו נהרגו ילדים מבני העדה הדרוזית. מפקד מג״ב הביע את צערו העמוק, וציין כי: “העדה הדרוזית היא עמוד תווך בחברה הישראלית ושותפה מלאה לביטחון המדינה ולחוסנה. בני העדה מהווים חלק בלתי נפרד מליבת משמר הגבול, ותרומתם ניכרת ונשמרת בלבנו תמיד".
