שר הביטחון ישראל כ"ץ קיים הבוקר (רביעי) חיתוך מצב באוגדה 162 לקראת מבצע "מרכבות גדעון", ואמר: "המבצע מיועד להכניע את החמאס ולהביא לשחרור כל החטופים. נפעל בעוצמה רבה להשמדת כל יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס" הוא ציין כי התכנון להמשך הוא שצה"ל יישאר בכל שטח שיוכרע.
בחיתוך מצב יחד עם מפקד פיקוד דרום, אלוף יניב עשור, מאו"ג 162, תא"ל שגיב דהן, המזכיר הצבאי של שר הביטחון, תא"ל גיא מרקיזנו, ומפקדים נוספים, הביע שר הביטחון כ"ץ 1את הערכתו הרבה בפני מפקדי וחיילי האוגדה, בסדיר ובמילואים, על תרומתם ופעילותם למען ביטחון ישראל והשגת כל מטרות המלחמה.
"אוגדה 162 היא חוד החנית של צה"ל. חיילי הסדיר והמילואים נושאים על גבם את ביטחון מדינת ישראל מתחילת המלחמה ועד היום. אנחנו נפעיל בקרוב תוכנית סיוע נוספת נרחבת לחיילי המילואים כדי לחזק אותם ואת משפחותיהם", אמר.
"מבצע "מרכבות גדעון" מיועד להכניע את החמאס ולהביא לשחרור כל החטופים. נפעל בעוצמה רבה להשמדת כל יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, תוך יצירת לחץ חזק לשחרור כל החטופים".

מה יהיה עם האוכלוסייה העזתית?
שר הביטחון המשיך לפרוס את התוכנית: "תוענק מעטפת הגנה חזקה לכוחות המתמרנים מול כל סוגי האיומים. כלל האוכלוסייה העזתית תפונה לשטחים בדרום עזה, תוך יצירת בידול בינם לבין מחבלי החמאס".
לדבריו, צה"ל יישאר בכל שטח שיוכרע, כדי למנוע את חזרת הטרור ויטהר ויסכל כל איום. היערכות הכוחות טרם תחילת התמרון מאפשרת חלון הזדמנויות עד לסיום ביקור נשיא ארה"ב באזור לביצוע עיסקת חטופים על פי 'מודל וויטקוף'.
"בכל הסדר זמני או קבוע – ישראל לא תפנה את רצועת הביטחון סביב עזה שמיועדת להגן על היישובים ולמנוע הברחת נשק לחמאס. מרגע שייפתח התמרון נפעל בעוצמה רבה ולא נפסיק עד להשגת כל היעדים", הדגיש, "כולל תוכנית ההגירה מרצון לתושבי עזה".
