מטען חבלה אותר הבוקר (רביעי) במתחם עיריית רהט, כך דיווח כתבנו אריאל עידן שאמר כי כוחות משטרה היו מוכנים במקום לנטרל אותו. במקביל כוחות גדולים של המשטרה בשיתוף השר בן גביר פתחו במבצע לאומי משולב לחיזוק ביטחון הציבור ומאבק בפשיעה החמורה בחברה הערבית בעיר רהט וסביבתה.
למרות שהדבר אינו וודאי, לא מן הנמנע כי הנחת המטען סמוך לעירייה קשורה למבצע נרחב זה. כתבנו ציין כי יש חשד שהנחת המטען נועדה כדי להעביר מסר מאיים לראש העיר על שהוא משתף פעולה עם המבצע הזה.

מעל ל-1000 שוטרים במבצע לאומי משולב ברהט: זו מטרתו הייעודית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על מבצע האכיפה ברהט: "אנחנו עושים היום מה שלא עשו כאן שנים רבות. שנים רבות לא נכנסו לתוך רהט, לתוך כפרים. שנים רבות לא נכנסו כשהיו יריות מחתונה ועצרו את הדבר הזה".
"כמו שהבטחנו הקמנו גם משמר לאומי, יש כאן משטרה ומפכ"ל וכל הדרגים שמכוונים למשילות, לריבונות ולאכיפת חוקי מדינת ישראל. ואני שוב אומר, הדרך עוד ארוכה, עוד לא הגענו למנוחה ולנחלה. אני נכנסתי בכוונה לקבוצות של תושבים בבאר שבע, בעומר, בכרמית ובמיתר, בקרוב גם בלהבים אחרי שפגשתי כאן את ראש המועצה. חשוב לי לשמוע את הציבור, את הטענות, אבל דבר אחד אני שומע מתוך הקבוצות – הם רואים שהמגמה השתנתה".

בן גביר: "חוק זה חוק זה חוק"
השר המשיך: "אתמול נכנסתי לתחנת דלק בדרום, והיו שם לא מעט בדואים. הרוב המוחלט עודד ואמר "כל הכבוד לך ולמשטרה, כל הכבוד על מה שאתם עושים", והיו גם כמה כאלה שאמרו לי "מה, אתם באים, הורסים בתים, הורסים חתונות", ואמרתי להם דבר אחד: 'חוק זה חוק זה חוק'".
"צריכה להיות כאן משילות וריבונות כדי שנוכל לישון בשקט, זה גם בשביל הילדים שלהם וגם בשביל הילדים במיתר, בלהבים בעומר ובאר שבע. אנחנו עובדים ועושים דברים שלא נעשו שנים ואני מקווה שהמגמה הזו תלך ותתגבר כדי שננצח את הרעים".
