אלוף במיל' גרשון הכהן התראיין הבוקר (רביעי) לטל מאיר והתייחס לדיווחים על בלימת הרחבת המבצע בעזה, הדיבורים על עסקת חטופים והתקיפה הישראלית בתימן.

גורם ביטחוני חושף: ייקח זמן עד שהמבצע ייצא לדרך
בנוגע להרחבת המבצע, אמר אלוף במיל' הכהן: "צה"ל כנראה ילך להרחבת המבצע, אולי לא להרחבה מלאה ומקיפה. המילואימניקים מגיעים, ובוודאי גם הם אומרים – גייסתם אותנו, אז קדימה לפעול, לא לשבת ולהמתין". עוד הוסיף, כי ישנה חשיבות בשמירה על עמימות: "שזה יבוא בהפתעה ככל שניתן".
לגבי ההתקדמות בשטח, ציין אל"מ גרשון הכהן כי המצב כיום טוב בהרבה: "בדברים האלה אין דד-ליין, הרמטכ״ל הוא מאלה שצריכים לעמוד עם יד על הדופק. בסך הכל, צה״ל כל יום משיג הישגים נוספים, והנקודות מוצא לפעולה הרבה יותר טובות מאשר אם היינו על קו הגבול של רצועת עזה".

בהתייחסות לתקיפה הישראלית בתימן, אמר הכהן: "הדבר הכי חשוב זה שישראל לקחה אחריות להגן על עצמה בידיה, וזה כשלעצמו מסר, גם אם יש כאלה שאומרים שזה לא מספיק. גם אם החות'ים ימשיכו לתקוף, הנזק הוא משמעותי וזה יעורר להם לא מעט בעיות פנים, גם מול האוכלוסייה בתימן".
