קטאר ומצרים, המתווכות הערביות במשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס, הוציאו הבוקר (רביעי) הודעה משותפת ובה קראו להפסקת "המשבר ההומניטרי" בעזה. במקביל, בערוץ "אל-ערביה" דווח מפי מקורות כי בשעות הקרובות תגובש הצעה חדשה לעסקה בין ישראל לחמאס.
"מאמצי התיווך בעזה נמשכים ועקביים, ומבוססים על חזון מאוחד שמטרתו לסיים את המשבר ההומניטרי חסר התקדים באזור, ולהקל על סבל האזרחים באמצעות יצירת תנאים מתאימים להשגת הפסקת אש כוללת", נכתב, "הניסיונות לזרוע פילוג, באמצעות הטלת ספק, עיוות או החרפה – לא יצליחו, ולא ירתיעו מהמשך העבודה המשותפת לסיום המלחמה והאסון ההומניטרי".

בחמאס הגיבו למבצע "מרכבות גדעון", ובישראל חושבים לקדם עסקה
בערוץ אל-ערביה הפרו סעודי נכתב כי המתווכות אמרו שהן פועלות לשם השגת מטרתן זו בשיתוף פעולה עם ארצות הברית: "אנו מתאמים מאמצים עם ארה"ב להגיע להסכם שישים קץ לטרגדיה ההומניטרית בעזה".
בנוסף, המתווכות קראו להשגת פתרון קבע בין ישראל לארגוני הטרור, כאשר המטרה ברורה: הקמת מדינה פלשתינית בשטח ישראל. "לא ניכנע לשיקולים פנימיים או לחשבונות צדדיים שאינם משרתים את האינטרס של העם הפלסטיני, מחדשות את המחויבות המלאה לפעול במסגרת ברורה המתמקדת בהקלת הסבל, ביסוס הפסקת האש והשגת פתרון קבע", נכתב בהצהרה המשותפת.
