accessibility-icon
share-icon
צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90

מרתיח: טקס אנטי ישראלי לציון "הנכבה" יתקיים באוניברסיטת ת"א

עומרי חיים

עומרי חיים

ט אייר ה'תשפה (07.05.25)

82

5

like

22

dislike

מכעיס: שבועיים לאחר יום העצמאות ה-77 של מדינת ישראל, תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב מפיץ הזמנה לאירוע בשטח הקמפוס תחת הכותרת "הנכבה המתמשכת שלנו" • בזמן מלחמה וכשהם נהנים מכל החירויות שמציעה מדינת היהודים סטודנטים ישראלים מתכנסים לציין את מה שבעיניהם הוא אסון – עצמאות העם היהודי במדינתו הריבונית


"לא הושפלתי במולדתי. עמדתי בפני עריצַי" – כך נפתחה ההזמנה המקוממת שפרסם השבוע תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב, לאירוע לציון "טקסי הנכבה המתמשכת שלנו" שאמור להתקיים בשבוע הבא בשטח האוניברסיטה.

במילים שאינן מכובסות כמו אלה של המזמינים: בחלוף שבועיים מיום העצמאות, כשברקע מלחמה קשה בחזיתות מרובות מתכוונים סטודנטים פריבילגים שנהנים מכל טוּב המדינה היהודית לקיים אירוע לציון "האסון המתמשך שלהם" – שהוא עצמאותה והמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

את הדברים צריך להגיד באופן ברור: אירועים מן הסוג הזה, הנושאים סיסמאות שכאלה הם ניצול ציני וחתרני של חופש הביטוי וחופש ההפגנה שמעניקה מדינת ישראל לאותם סטודנטים למטרת כרסום תחת יסודות ריבונותה ועצמאותה כמדינה יהודית.

האירוע הזה – אם יקום ויהיה בפועל – אינו עוד טקס סמלי. הוא שלילה מפורשת ופומבית של זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

maximize-image
קריאות הסתה בכניסה לאוניברסיטת תל אביב, ארכיון | צילום: אם תרצו

בתגובה לפרסום בחדשות 14 מסרה לשכת שר החינוך, יואב קיש כי "השר מגנה בחריפות את קיומו של האירוע הבזוי, המבקש להציג את עצמאותה של מדינת ישראל כאסון. הארוע מבזה במיוחד בשעה שבה חיילי צה”ל נלחמים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים. הסמכות למנוע את קיום האירוע מצויה בידי הנהלת האוניברסיטה בלבד, והשר קורא לה לבטל את האירוע לאלתר.

האם תיענה הנהלת האוניברסיטה – שעל ציבור תלמידיה נמנים משרתי צה"ל רבים וגם 98 מנרצחי, חללי או חטופי מלחמת התקומה או מי מבני משפחותיהם?

או שגם במסדרונות מוסדות ההשכלה הגבוהה נותרו זרעי הקונספציה ההרסנית שלא היה די בקריאת ההשכמה הנוראה של השבעה באוקטובר כדי לבערם גם משורות האקדמיה?

עקבו אחרינו גם ב-Google News