הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, דמות בכירה במפלגתו ומקורב לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קרא הערב (שלישי) לשקול "פגיעה קשה באיראן", כולל בתשתיות הנפט שלה, והטיל על טהראן את האחריות המלאה למתקפות החות'ים מתימן.
גרהאם פתח את דבריו בהתייחסות לדיווחים על הפסקת תקיפות החות'ים נגד יעדים אמריקאיים: "אני שמח מאוד לשמוע שהחות'ים הסכימו להפסיק לתקוף כלי שיט אמריקאיים" אמר. הוא ייחס התפתחות זו לפעולה התקיפה של ארה"ב: "זה קרה בגלל הפעולה המכרעת שנקטה (ארה"ב) נגד החות'ים – קבוצת טרור בתימן. שלום דרך כוח אכן עובד".
עם זאת, הסנאטור הדגיש כי ההתקפות של החות'ים נגד ישראל נמשכות, והטיל את האחריות לכך ישירות על המשטר האיראני. "באשר להמשך התקיפה של החות'ים על ישראל – הם עושים זאת על אחריותה של איראן" קבע גרהאם. "בלי איראן, לחות'ים אין את היכולת לתקוף את אמריקה, את הספנות הבינלאומית או את ישראל". בפנייה ישירה לישראל, הוסיף גרהאם: "לחבריי בישראל, עשו את מה שאתם צריכים לעשות כדי להגן על המרחב האווירי שלכם ועל אנשיכם".
I am very pleased to hear that the Houthis have agreed to stop attacking American vessels. This has come about because of the decisive action @POTUS has taken against the Houthis – a terrorist group in Yemen. Peace through strength does work.
As to the Houthis continuing to… https://t.co/SVeUKcQ3Wz
— Lindsey Graham (@LindseyGrahamSC) May 6, 2025
למעשה, כפי שעולה מהודעתו של גרהאם שנחשב לתומך ישראל נלהב, ארה"ב "נטשה" את ישראל לבד במערכה, כנראה מתוך רצון להתמקד בראש התמנון האיראני, ואומרת לה – תעשו מה שאתם צריכים כדי להגן על עצמכם, אבל בלעדינו.
מוקדם יותר הערב, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית תמי ברוס הודתה כי ישראל לא נכללה בהסכם בין ארה"ב לחות'ים. היא הבהירה באופן ברור כי "בהסתכלות על דברי הנשיא והמסר מהעומאנים, מדובר בים האדום ותקיפת ספינות" בלבד. לדבריה, "ארה"ב הבהירה שזו לא תהיה פעולה חד-פעמית, אלא מבצע מתמשך עד שהחות'ים יפסיקו לתקוף ספינות". לפי ברוס, "זה מה שראיתי וזה כל מה שאני יכולה להגיד על זה".
