משרד החינוך יצא היום (שלישי) נגד הטענות שהופצו בימים האחרונים לפיהן היעדרות יזומה של מורים לא תוביל לניכוי שכר. בהודעה רשמית שפורסמה, הבהיר המשרד כי ההיפך הוא הנכון, עובדים שייעדרו שלא כדין – ימצאו בסוף החודש הפחתות של אלפי שקלים בתלוש.
"המדיניות ברורה", נמסר, "כל היעדרות שאינה כדין תנוכה מהשכר. אישור מחלה אינו מהווה כיסוי להיעדרות מאורגנת במסגרת עיצומים וייחשב כהיעדרות בלתי מוצדקת".
עוד ציין המשרד כי כל שיבוש במערכת החינוך עומד בניגוד לצו של בית הדין לעבודה, שאסר במפורש על נקיטת עיצומים, "ובוודאי כאשר נחתם הסכם עם הארגון היציג".
לסיום, הדגיש משרד החינוך כי הוא "מברך על כך שרובם המכריע של עובדי ההוראה ממשיכים לנהוג באחריות, במסירות ובהתאם לכללים תוך שמירה על רציפות ויציבות הלמידה".
