accessibility-icon
share-icon
 צילום: דוברות משרד החינוך
צילום: דוברות משרד החינוך

משרד החינוך: מי שיעדר שלא כדין – יספוג קיזוז של אלפי שקלים

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ח אייר ה'תשפה (06.05.25)

7

2

like

0

dislike

בעקבות השיבושים הנמשכים בלימודים, משרד החינוך מבהיר כי היעדרות יזומה של עובדי הוראה שאינה כדין תוביל לקיזוז של אלפי שקלים מהשכר • אישורי מחלה לא יכובדו במסגרת עיצומים • המשרד: יש לכבד את פסיקת בית הדין לעבודה


משרד החינוך יצא היום (שלישי) נגד הטענות שהופצו בימים האחרונים לפיהן היעדרות יזומה של מורים לא תוביל לניכוי שכר. בהודעה רשמית שפורסמה, הבהיר המשרד כי ההיפך הוא הנכון, עובדים שייעדרו שלא כדין – ימצאו בסוף החודש הפחתות של אלפי שקלים בתלוש.

"המדיניות ברורה", נמסר, "כל היעדרות שאינה כדין תנוכה מהשכר. אישור מחלה אינו מהווה כיסוי להיעדרות מאורגנת במסגרת עיצומים וייחשב כהיעדרות בלתי מוצדקת".

עוד ציין המשרד כי כל שיבוש במערכת החינוך עומד בניגוד לצו של בית הדין לעבודה, שאסר במפורש על נקיטת עיצומים, "ובוודאי כאשר נחתם הסכם עם הארגון היציג".

לסיום, הדגיש משרד החינוך כי הוא "מברך על כך שרובם המכריע של עובדי ההוראה ממשיכים לנהוג באחריות, במסירות ובהתאם לכללים תוך שמירה על רציפות ויציבות הלמידה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News