דוברת מחלקת המדינה תמי ברוס התייחסה הערב (שלישי) להסכם שנחתם בין החות'ים לבין ארה"ב. היא הבהירה באופן ברור כי "בהסתכלות על דברי הנשיא והמסר מהעומאנים, מדובר בים האדום ותקיפת ספינות" בלבד. לדבריה, "ארה"ב הבהירה שזו לא תהיה פעולה חד-פעמית, אלא מבצע מתמשך עד שהחות'ים יפסיקו לתקוף ספינות". לפי ברוס, "זה מה שראיתי וזה כל מה שאני יכולה להגיד על זה".
בעניין הזה יצוין כי המפקד העליון של החות'ים פילדמרשל מהדי אל-משאט אמר כי "לא תהיה נסיגה מתמיכה בעזה, לא משנה מה המחיר. תגובתנו תהיה הרסנית וכואבת, ותהיה מעבר ליכולתו של האויב הישראלי לשאת". הוא העביר מסר לישראלים: "מעתה והלאה, הישארו במקלטים, כי ממשלתכם הכושלת לא תוכל עוד להגן עליכם".

ברוס התייחסה גם להצהרה של טראמפ על ההכרזה המשמעותית שצפויה בשבוע הבא. "אני חושבת שזה קלאסי לדבר על משהו לפני שהוא קורה מבלי לתת יותר מדי פרטים". היא הודתה כי "זה בהחלט המצב שלי גם כאן. כשהנשיא אומר שתהיה הכרזה גדולה, כדאי להתייחס לזה ברצינות. הוא בוודאי היה מנסח זאת כך כי אלו חדשות טובות מאד לאנשים".
באשר לאמירה של וויטקוף על הרחבת הסכמי השלום אמרה ברוס: "אחכה למזכיר בנוגע לפרטים של מה שיוכרז בעניין הזה. ידועה לנו חשיבותם של הסכמי אברהם, החל מההצלחה בקדנציית טראמפ הראשונה ומשמעותם לאזור, דבר שאיש לא חשב שיקרה שוב. לטראמפ יש נטייה להשיג דברים שעושים הבדל משמעותי לאורך זמן". לסיום אמרה ברוס כי "אין לי מה לדווח כרגע, אבל נראה שיהיה לי בהמשך השבוע".

כתבנו המדיני תמיר מורג מסר כי לפי הערכות, ההכרזה של טראמפ תהיה קשורה בהצטרפות של סעודיה להסכמי אברהם. לדבריו, ככל הנראה לא תהיה זאת הצטרפות מיידית, אלא איזושהי הצהרה מחייבת לגבי ההמשך, כנראה אחרי תום המלחמה בעזה.
