ישראל נותרה מאחור: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הערב (שלישי) בהצהרה מפתיעה על הפסקה מיידית של הפעילות הצבאית נגד ארגון הטרור החות'י בתימן. ההחלטה, שהתקבלה כחודשיים לאחר תחילת המבצע הנרחב, מגיעה בעקבות הסכם שהושג בין הצדדים בתיווכה הפעיל של סולטנות עומאן. שליחו של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, הוביל את המגעים מטעם ארה"ב.
לפי פרטי ההסכם, שנחשפו בהודעת שר החוץ העומאני באדר אלבוסאידי וצויצו מחדש על ידי וויטקוף, "אף צד לא יתקוף את השני, כולל כלי שיט אמריקאיים, בים סוף ובמיצר באב אל-מנדב, ובכך יובטח חופש שיט וזרימה חלקה של ספינות מסחריות בינלאומיות". סולטנות עומאן הביעה את תודתה לשני הצדדים "על גישתם הקונסטרוקטיבית" והביעה תקווה כי ההסכם "יוביל להתקדמות נוספת בנושאים אזוריים".

יצוין כי בהסכם לא הוזכר כלל העימות שמנהל ארגון הטרור החות'י עם ישראל, ובשלב זה לא ברור האם החות'ים יעצרו את השיגורים הבלתי פוסקים לעברה. למעשה, כפי שנראה כרגע, הגישה המרוככת שמאפיינת את וויטקוף עלולה לפגוע בטווח הקרוב מאד בישראל, שתאלץ להתמודד עם האיום ללא הלחץ האמריקני.
גורמים רשמיים בארה"ב מסרו ל-CNN כי בימים האחרונים התנהלו מגעים אינטנסיביים בין הצדדים, וכי ההבנות נועדו כדי לבנות מומנטום לקראת המשך שיחות הגרעין עם איראן, על אף שמועד סבב השיחות הרביעי טרם נקבע.
בהצהרתו מהבית הלבן, נימק הנשיא טראמפ את המהלך באומרו: "החות'ים אמרו שהם לא רוצים מלחמה ולכן אנחנו נקבל את ההצעה שלהם ונפסיק להפציץ בתימן". בנוסף, ברקע ביקורו המתוכנן של טראמפ במזרח התיכון בשבוע הבא, הכריז הנשיא: "תהיה לנו הכרזה גדולה מאוד לפני הביקור במזרח התיכון. ההכרזה תהיה חיובית מאוד. נמסור אותה ביום חמישי, שישי או שני לפני הנסיעה".

ההודעה על הפסקת הפעילות וההסכם מגיעה שעות ספורות בלבד לאחר שכוחותינו תקפו והשמידו תשתיות של ארגון הטרור החות'י בשדה התעופה המרכזי במרחב צנעא והביאו להשבתתו המלאה. כמו כן, הותקפו מספר תחנות כוח ומפעל בטון, זאת כתגובה לירי שביצע ארגון הטרור החות'י לעבר נמל התעופה בן גוריון ביום ראשון.
