תיעודים שמתפרסמים היום (שלישי) מציגים את ממדי ההרס בשכונת שאבורה שברפיח, בעקבות מבצע נרחב של לוחמי חטיבת גבעתי שנמשך כחודש וחצי. במהלך הפעולה, ביצעו כוחות צה"ל פעילות עצימה במטרה לחסל איומי טרור ולהעמיק את השליטה של צה"ל בשטח.

הכוחות פעלו לאיתור והשמדה של עשרות אמצעי לחימה ותשתיות טרור, בהם פירים תת-קרקעיים, מצבורי פצצות מרגמה ומטענים שנועדו לשימוש נגד הכוחות. במהלך הפעולה חוסלו מחבלים שפעלו במרחב והיוו איום.
