משרד החוץ של עומאן, סולטנות ערבית הנמצאת במפרץ הפרסי וגובלת עם תימן, הודיע הערב (שלישי) כי ארצות הברית הגיעה להסכם הפסקת אש עם ארגון הטרור החות'י התימן.
בהודעה הרשמית נמסר כי "לאחר שיחות והתקשרויות שקיימה סולטאנות עומאן באחרונה עם ארצות הברית והרשויות הרלוונטיות בצנעא במורה להביא להפחתת ההסלמה – המאמצים הובילו להגעה להסכם הפסקת אש בין הצדדים".

לפי הודעת משרד החוץ, ההסכם כולל התחייבות הדדית כי "בעתיד אף אחת מהן לא תתקוף את האחרת כולל את הספינות האמריקניות בים האדום ובבאב אלמנדב, באופן שיוביל להבטחת חירות השיט וזרימת תנועת המטען המסחרי הבין לאומי".
ההפסקה עליה סוכם נוגעת רק למטרות אמריקניות, ולא נכללה בה כל התייחסות לירי מצד החות'ים לעבר ישראל.

כזכור, מוקדם יותר הערב, וכחודשיים לאחר תחילת המבצע הנרחב: הנשיא טראמפ הודיע בהצהרה מפתיעה כי ארצות הברית תפסיק באופן מיידי את הפעילות הצבאית נגד ארגון הטרור החות'י בתימן. טראמפ אמר בהצהרה בבית הלבן כי "החותים אמרו שהם לא רוצים מלחמה ולכן אנחנו נקבל את ההצעה שלהם ונפסיק להפציץ בתימן".
בנוסף להפסקת המבצע, וברקע הביקור המתוכנן של האמריקני במזרח התיכון בשבוע הבא, הכריז טראמפ כי "תהיה לנו הכרזה גדולה מאוד לפני הביקור במזרח התיכון", והוסיף: "ההכרזה תהיה חיובית מאוד נמסור אותה ביום חמישי, שישי או שני לפני הנסיעה".
