בצה"ל מודיעים היום (שלישי) על הערכות לחסן אלפי משרתים, בסדיר ובמילואים, שעתידים לפעול ברצועת עזה בחיסונים שונים, ביניהם: צהבת, פוליו וטטנוס – בהתאם להיסטוריה הרפואית של המשרת.
ההחלטה התקבלה בעקבות ההערכה שהחיכוך עם האוכלוסייה המקומית צפוי לגדול, וכן בעקבות הערכה תברואתית של המצב ברצועה.

פוליו: רוב אנשי המילואים מחוסנים לפוליו – מחסנים לפוליו בעזה כבר מיוני שנה שעברה. רוב החיסונים של פוליו הם עבור חיילי סדיר שהתגייסו לאחרונה (מדובר באלפים בודדים).
צהבת וטטנוס: רוב המילואימניקים מחוסנים להכל מסבבים קודמים. כל מי שנולד לפני 1998 כולל צריך לעשות צהבת וכל מי שעבר 5 שנים מהגיוס צריך לעשות טטנוס.

חיל הרפואה דואג לכסות את כלל החיסונים עבור כלל המחלות ללוחמים המתמרנים. בנוסף, דואגים למניעת תחלואה של מחלות ברצועה ובשטחי אויב.
