ברצועת עזה מדווחים הערב (שלישי) על כ-15 הרוגים בתקיפה על יעד טרור בבית ספר של הארגון הבין לאומי אונר"א, הנחשד בתמיכה בטרור ופועל נגד ישראל. בצה"ל אישרו: "צה"ל ושב"כ תקפו לפני זמן קצר מחבלים ששהו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה".
על פי צה"ל, המתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים לאחסון אמצעי לחימה, שיועדו לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

התקיפה על יעדי הטרור מגיעה ברקע כך שארגוני הטרור מפרים באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור.
לבינתיים אין תגבור של הלחימה ברצועת עזה, ההחלטה של הקבינט לצאת למהלך הקרקעי לא תתרחש היום או מחר, אלא תתעכב לפחות עד לסיום ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במזרח התיכון.

לפי לוח הזמנים שפורסם, טראמפ צפוי להגיע ב-13 במאי לערב הסעודית ולקיים שם פגישות מדיניות. ב-14 במאי תיערך פסגה רשמית, שלאחריה ימשיך לדוחא לפגישה עם אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני. ב-15 במאי יבקר באבו דאבי וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד. נכון לעכשיו, אין תוכניות לביקור בישראל, אך בבית הלבן מציינים כי פרטים רשמיים יפורסמו בקרוב.
בצה"ל מתכוונים "לנצל" את חלון הזמן עד סיום הביקור האמריקני לצורך היערכות מבצעית מקיפה. בנוסף, תיבחן האפשרות לקדם עסקת חטופים על פי "מודל וויטקוף", במסגרתו ישראל תוכל לשמר שטחים שיטוהרו ולהפכם לחלק מרצועת הביטחון המתוכננת.

"לא ייפסק עד להשגת כל יעדיו": זה השם שנבחר למבצע ברצועת עזה
אם לא תושג עסקה עד תום ביקור טראמפ, רק אז ישראל תחל במבצע רחב היקף שיכלול תמרון קרקעי משמעותי, השמדת תשתיות חמאס ופינוי נרחב של האוכלוסייה בצפון הרצועה לשטחי דרום עזה. מטרת הפינוי: לאפשר בידול בין אזרחים למחבלים, וליצור חופש פעולה מרבי לכוחות צה"ל.
