accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

האיחוד האירופי: "נפסיק את יבוא הגז מרוסיה עד שנת 2027"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ח אייר ה'תשפה (06.05.25)

1

like

0

dislike

הנציבות האירופית חשפה היום תוכנית מפורטת להפסקת כל יבוא הגז מרוסיה עד לסוף שנת 2027 • התוכנית, שהובטחה עוד ב-2022 לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, כוללת שני שלבים: עצירת חוזים חדשים וחוזים קצרי טווח עד סוף 2025, ואיסור מוחלט על ייבוא עד סוף 2027


הנציבות האירופית חשפה היום (שלישי) תוכנית מפורטת להפסקת כל יבוא הגז מרוסיה עד לסוף שנת 2027, כך לפי דיווח של הערוץ הצרפתי FRANCE 24. התוכנית, שהובטחה עוד ב-2022 לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, כוללת שני שלבים: עצירת חוזים חדשים וחוזים קצרי טווח עד סוף 2025, ואיסור מוחלט על ייבוא עד סוף 2027.

שר האנרגיה של האיחוד, דן יורגנסן, אמר כי האיחוד "לא יאפשר עוד לרוסיה להפוך את האנרגיה לנשק", והדגיש כי המדינות החברות לא יסייעו עוד למימון המלחמה של הקרמלין. עם זאת, גורמים בבריסל הודו כי הדרך לניתוק מוחלט אינה פשוטה – מדינות כמו צרפת והונגריה עדיין תלויות בגז רוסי, במיוחד בצורתו הנוזלית.

maximize-image
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | קרדיט: שאטרסטוק

לפי נתוני האיחוד, רוסיה עדיין מספקת כ-17.5% מהגז לצריכה האירופית, והגבלות על הייבוא יפנו את השוק בעיקר לארצות הברית – שכבר כיום היא הספקית הגדולה ביותר לגוש, עם יותר מ-45% מהשוק. האיחוד גם מקווה שיבוא גז מארה"ב יסייע להפחית מתחים כלכליים מול ממשלו של הנשיא טראמפ.

למרות הירידה המשמעותית בתלות בגז רוסי מאז 2022, יו"ר הנציבות, אורסולה פון דר ליין, הדגישה כי "יש עוד הרבה מה לעשות", במיוחד לאור ההבדלים בין המדינות החברות. התוכנית עוד דורשת את אישורן הסופי של המדינות, וצפויה לעמוד במוקד ויכוח פוליטי בחודשים הקרובים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News