רה"מ לשעבר נפתלי בנט, שנפלט מהמערכת הפוליטית לאחר הממשלה שהקים עם ראש האופוזיציה הנוכחי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הגיש בקשה רשמית לרישום מפלגתו החדשה "בנט 2026". נראה כי בנט החליט ללכת עד הסוף עם השם הגרנדיוזי שבחר, והשם שנתן למפלגתו יהפוך מזמני לקבוע.
בין המייסדים, כפי שנכתב במסמכים הרשמיים שהועברו למשרד המשפטים נמצאת גם אשתו גילת. מייסדים נוספים: ניר נובק, לירן אבישר, גדי לסין, ברוריה נעים ארמן, עופר אוגש, ירון וייס, אליס אחרק וגיורא לוי. בנט הציג במסמך את מטרות המפלגה, כאשר גם הפעם, כצפוי – הן מעורפלות מאד.

למעשה, בהודעתו מתייחס בנט באופן עקיף למדיניות שבכוונתו להוביל – מעבר מתפיסת ביטחון פסיבית לתפיסת ביטחון אקטיבית, וקידום גיוס החרדים לצה"ל. "מטרות המפלגה הן להשיב את הביטחון לישראל, ולשקם את אמון העם ביכולתה של ישראל להגן על גבולותיה ועל פנים הארץ תוך יישום תפיסת ביטחון אקטיבית.

"להוביל את ישראל ברוח מייסדי המדינה ומקימי הארץ באופן שיבטיח את אחדותה, המשכיותה ושגשוגה כמדינת מופת יהודית ודמוקרטית. להזניקה כמדינה חזקה, ממלכתית, וצומחת בכל תחומי החיים, תוך שילוב כלל אזרחיה בנשיאה בנטל הביטחוני, האזרחי והכלכלי".

כזכור, ב-1 באפריל האחרון הכריז בנט על רישום מפלגה חדשה תחת השם הזמני "בנט 2026". "אם וכאשר יוחלט על התמודדות לבחירות בפועל, תצא הודעה בעניין" אמר אז.
בנט הכריז על פרישתו מהחיים הפוליטיים מהחיים הפוליטיים לאחר שכיהן כראש ממשלה בזמן "ממשלת השינוי" כשברשותו שישה מנדטים בלבד, זאת לאחר ביקורת ציבורית מהצד הימני של המפה הפוליטית על כך שהקים ממשלה יחד עם נציגי האחים המוסלמים, ו"גנב" קולות מהימין לצורך הקמת ממשלת שמאל.
