צה"ל עדכן היום (שלישי) כי עשרה דרוזים מסוריה פונו לקבלת טיפול רפואי בשטח ישראל במהלך היומיים האחרונים, זאת לאחר שנפצעו בשטח סוריה. מהלך זה מגיע בהמשך להצהרות האחרונות של ראש הממשלה ושר הביטחון לפיהם ישראל תמשיך לעמוד צד העדה הדרוזית ולמנוע פגיעה בעדה מצד המשטר הג'יאהדיסטי של אבו מוחמד אל-ג'ולאני.

מצה"ל נמסר כי כוחותינו פרוסים במרחב דרום סוריה וערוכים למנוע כניסת כוחות עוינים למרחב ולכפרים הדרוזים: "צה"ל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במוכנות להגנה ולתרחישים שונים".
מוקדם יותר השבוע, דווח כי במהלך השבת כוחותינו פינו 5 פצועים דרוזים משטח סוריה לקבלת טיפול רפואי. וכי צה"ל תקף אתר צבאי, תותחים נגד מטוסים ותשתית טילי קרקע אוויר בסוריה.
