שגריר ישראל בארצות הברית, ד"ר יחיאל לייטר, אירח סדרת אירועים לרגל יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל. הנואמים המרכזיים באירוע: השליח המיוחד למזרח התיכון סטיב וויטקוף ומזכיר הפנים של ארה"ב דאג בורגום.
לרגל חגיגות יום העצמאות ה-77 של מדינת ישראל, אירח שגריר ישראל בארה"ב סדרת אירועים חגיגיים במעונו הרשמי בוושינגטון. קבלת הפנים המרכזית התקיימה אתמול (שני), ה-5 במאי 2025, במעון השגריר, ובה השתתפו בכירים מהממשל האמריקאי, חברי קונגרס וסנאט, שגרירים זרים, ראשי קהילות יהודיות, תקשורת, נציגי ארגונים מובילים ובכירים מהעולם האזרחי, הביטחוני והאקדמי.

הנואם המרכזי באירוע היה השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, שאמר: "ישראל הייתה ותמיד תהיה חברתה היקרה של ארצות הברית. נפעל ללא לאות כדי שיום העצמאות הבא יביא עמו לא רק תקווה – אלא גם מציאות של שלום, שגשוג וחיבור אמיתי בין אנשים".
בנוסף, השליח וויטקוף התייחס גם להסכמי אברהם, ורמז כי ייתכן שיצטרפו אליהם מדינות נוספות בעתיד הקרוב.

המדינה הערבית שרוצה להצטרף להסכמי אברהם: "בתנאים הנכונים"
שגריר ישראל, ד"ר יחיאל לייטר, אמר: "מדינת ישראל היא נס. לאחר יותר מאלפיים שנה, לא רק ששבנו לארצנו ההיסטורית והקמנו מדינה ריבונית וחזקה — לא רק שהשבנו לעצמנו את היכולת להגן על עצמנו — אלא שבמלחמה הזו, יחד עם ארצות הברית, ישראל ניצבת בחזית המאבק הגלובלי נגד הרוע. יש בידינו הזדמנות היסטורית לשנות את פני המזרח התיכון ולהביא ליציבות וביטחון רב יותר לעולם כולו".

ארי שפיץ היה באירוע
במהלך הערב השתתף החייל הפצוע ארי שפיץ, שאיבד את שתי רגליו וידו במהלך לחימה ברצועת עזה ואושפז במשך כשישה שבועות. שפיץ ריגש את הקהל כאשר שיתף את סיפור פציעתו ובמיוחד את השליח המיוחד וויטקוף שחיבקו ארוכות.
הערב נחתם בביצוע מרגש של ההמנונים הלאומיים של ישראל וארצות הברית בהשתתפות זוכה העונה ה-17 של "כוכב נולד" האמריקאי, ג'ק הוט, והזמר וחייל המילואים הישראלי נועם בוסקילה.
