ממשל טראמפ הודיע לאחרונה על עצירת המימון לאוניברסיטת הרווארד, וזאת כצעד נוסף במסגרת מאמציו למגר את האנטישמיות בקמפוסים של מוסדות אקדמיים. משרד החינוך האמריקאי הודיע הלילה (בין שני לשלישי) לאוניברסיטת הרווארד על הקפאת מיליארדי דולרים במענקי מחקר וסיוע נוסף, כך דווח בערוץ הגרדיאן הבריטי.
שרת החינוך לינדה מקמהון שלחה מכתב רשמי לנשיא הרווארד, ד"ר אלן גרבר, ובו ציינה כי לא יינתן מימון למענקי מחקר וסיוע נוספים, אלא אם כן תסכים האוניברסיטה לעמוד בדרישות הממשל. צעד חריג זה של ממשל טראמפ יכול לשנות את המעמד של הרווארד, שנחשבת לאחת האוניברסיטאות המובילות והעשירות ביותר בעולם.

על רקע הקפאת המענקים אוניברסיטת הרווארד תובעת את ממשל טראמפ
הסיבה המרכזית להפסיק את המימון, כפי שהסבירה מקמהון, היא דחיית הרווארד את דרישות ממשל טראמפ בנוגע להתמודדות עם האנטישמיות בקמפוס. הממשל טען כי האוניברסיטה לא פעלה כראוי בהתמודדות מול מחאות בעלות אופי אנטישמי, אשר הגיעו בעקבות מלחמתה הצודקת של ישראל ברצועת עזה.
מקמהון האשימה את הרווארד בהפרת החוק הפדרלי. בהודעה שנשלחה למוסד נמסר כי הרווארד לא תהיה זכאית למענקים עד שתשיב לפניות הממשל. מנגד, האוניברסיטה האמריקאית הגישה תביעה נגד ממשל טראמפ, ובו טענה כי הקפאת המימון פוגעת בשיעור גבוה במערכת החינוך שלה, כולל בחקר הרפואי והמדעי.
