השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התארחה בתכנית "הפטריוטים" והתייחסה לפרסום שלפיו עוצמות מדידות רעש שנעשו סמוך להפגנות מול בית ראש הממשלה בירושלים חורגות פי 12,000 מהמותר, והאשימה את מערכת המשפט והיועצת המשפטית לממשלה באכיפה בררנית: "המשטרה היום מצויה בפחדים אל מול מערכת המשפט".
סילמן הסבירה כי הבדיקות נעשו על פי כל הנהלים, מתוך ביתם של תושבים שהגישו תלונות חוזרות על רעש כבד והפרעות סדר בלתי נסבלות. לדבריה, "לא מדובר בהפגנות ספונטניות אלא בהפגנות מאורגנות עם רמקולים, זמבורות והפרעה מתמשכת, גם ביום וגם בלילה. יש פה אכיפה בררנית על מלא".
השרה תקפה את הגורמים המשפטיים שאינם פועלים, לדבריה, לאכוף את החוק בצורה שוויונית: "ההפגנות נעשות בחסות היועמ"שית ומערכת המשפט, שלא עושים דבר כדי למנוע אותן – לא כשמדובר בהצתות, לא חסימות כבישים, לא רעש חזק ובלתי סביר. כל זה קורה, והמערכת שותקת". היא הזכירה גם את השפעת האווירה המשפטית על פעילות המשטרה: "ראינו מה קרה עם הקצין מועלם. המשטרה היום מצויה בפחדים אל מול מערכת המשפט".
לדבריה, משרד להגנת הסביבה כבר פעל במקרים דומים גם בעבר, כולל בתקופת ממשלת בנט-לפיד. "ברחוב ציפמן ברעננה ביצענו אז מדידות רשמיות שהובילו לדוחות. עכשיו עשינו את אותו דבר – ויש לי את כל הנתונים. בשעות הלילה זה פי 12,000 מהמותר, ובשעות היום פי 100 עד 120 ובשעות היום פי 100 עד 120".

סילמן הבהירה שהיא פנתה למפכ"ל המשטרה ודרשה אכיפה מיידית. "נתתי הנחיה מפורשת למפכ"ל. המשטרה היא זו שצריכה לאכוף, אבל אני זו שאחראית על חוק הרעש והבאתי את הנתונים. זה מגובה. לא יכול להיות מה שהיה נכון לממשלה הקודמת – לא יהיה נכון לממשלה הזו, כשהחריגות הרבה יותר משמעותיות".
לדבריה, משרדה המליץ בעבר להזיז הפגנות לפחות 300 מטר מבתי מגורים – המלצה שנועדה לצמצם את הנזק הסביבתי והבריאותי. "יש דבר כזה שנקרא הפגנות שקטות, יש חיה כזו", אמרה.

בסיום דבריה חזרה על הקריאה לאכיפה שוויונית, והדגישה שמדובר לא רק בראש הממשלה אלא בציבור שלם שסובל. "תושבים מתריעים, זה לא קורה רק ברחוב עזה, ולא קורה רק בשכונת רחביה בירושלים, הגיע הזמן לאכוף את החוק בלי פחד ובלי אפליה".
