accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בשל התקיפות: חברת הנפט של תימן הפעילה תוכנית חירום

רבקה שורק

רבקה שורק

ז אייר ה'תשפה (05.05.25)

16

13

like

2

dislike

בשל התקיפות הישראליות, חברת הנפט של תימן הודיעה כי הופעלה תוכנית חירום בכל התחנות שבבעלותה • זאת עד שלדבריה, "הספינות יוכלו לשוב ולעגון במזחים ולחדש את פעולות הפריקה"


בצל התקיפות על יעדי הטרור של החות'ים, חברת הנפט של תימן הודיעה הערב (שני) כי הופעלה תוכנית חירום בכל התחנות שבבעלותה ובתחנות של באי כוחה, במטרה לנהל את המלאי הקיים באופן זמני, עד "שהספינות יוכלו לשוב ולעגון במזחים ולחדש את פעולות הפריקה".

בתוך כך, צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של שלטון הטרור החות'י ברצועת החוף. התקיפה בוצעה בתגובה להתקפות חוזרות ונישנות שמבצע שלטון הטרור החות'י לעבר מדינת ישראל במסגרתן שוגרו טילי קרקע-קרקע וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח המדינה ואזרחיה.

maximize-image
התקיפה בתימן | צילום: רשתות ערביות

תשתיות הטרור שהותקפו בנמל הימי חודידה משמשות כמקור הכנסה מרכזי עבור השלטון החות'י. הנמל הימי בחודידה משמש להעברת אמצעי לחימה איראניים, ציוד לצרכים צבאיים וצרכי טרור נוספים. בנוסף, הותקף מפעל בטון ״באג'יל״ מזרחית לעיר חודידה המשמש כמשאב כלכלי חשוב של שלטון הטרור החות'י ומשמש לבניית המנהרות והתשתיות הצבאיות.

הפגיעה במפעל זה מהווה פגיעה בכלכלת השלטון ובהתעצמות הצבאית שלו. שלטון הטרור החות'י פועל בשנה וחצי האחרונות בהכוונה ובמימון איראני על מנת לפגוע בישראל ובנות בריתה, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News