מטוסי קרב תקפו הערב (שני) לפני זמן קצר תשתיות טרור של שלטון הטרור החות'י ברצועת החוף. התקיפה בוצעה בתגובה להתקפות חוזרות ונישנות שמבצע שלטון הטרור החות'י לעבר מדינת ישראל במסגרתן שוגרו טילי קרקע-קרקע וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח המדינה ואזרחיה.
תשתיות הטרור שהותקפו בנמל הימי חודידה משמשות כמקור הכנסה מרכזי עבור השלטון החות'י. הנמל הימי בחודידה משמש להעברת אמצעי לחימה איראניים, ציוד לצרכים צבאיים וצרכי טרור נוספים. בנוסף, הותקף מפעל בטון ״באג'יל״ מזרחית לעיר חודידה המשמש כמשאב כלכלי חשוב של שלטון הטרור החות'י ומשמש לבניית המנהרות והתשתיות הצבאיות.

הפגיעה במפעל זה מהווה פגיעה בכלכלת השלטון ובהתעצמות הצבאית שלו. שלטון הטרור החות'י פועל בשנה וחצי האחרונות בהכוונה ובמימון איראני על מנת לפגוע בישראל ובנות בריתה, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי.
השם שנבחר לפעילות כוחותינו בתימן הוא ׳עיר נמלים׳. מדובר בתקיפה באזור עיר הנמל חודיידה. אחד היעדים שהופצצו היה מפעל המשמש את החות'ים לייצור בטון. בניגוד לדיווחים, התקיפות בוצעו באופן עצמאי וללא סיוע אמריקני.
התקיפה הנוכחית מגיעה על רקע איומים חמורים שהשמיע אתמול ארגון הטרור החות'י כלפי ישראל, שעות לאחר הפגיעה בנתב"ג. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן מפרסם כי "התקיפות בנמל חודיידה הן על אחד הנכסים הכי משמעותיים של החות'ים. לשם הם מביאים הרבה אמצעי לחימה מהאיראנים. נתניהו אמר "זבנגים", נקווה שכך יהיה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ צפו בתקיפות מהבור בקריה בתל אביב. גם ח"כ אריה דרעי השתתף. נתניהו יצא היום מישיבת הממשלה מיד לאחר הפרק הנוגע להקמת ועדת חקירה. שר הביטחון כ"ץ לא השתתף בישיבה. השניים שהו לאורך היום בדיונים טלפוניים ופיזיים בקריה בת"א.
