בקבינט עלתה אמש (ראשון) הצעה להקים מפעל פיתות מקומי לפלשתינים סמוך לרפיח. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את הדברים: "מה קשור מפעל פיתות עכשיו? לא מספיק למחבלים בכלא אתם רוצים לתת, עכשיו נקים גם לנוח'בות ברצועה?".
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אנחנו נפנה אותם לשטח סטרילי מעבר לציר מורג ואז מצידי אתה יכול לבנות להם שם גם מפעל (גלידות) בן אנד ג'ריס".

בתוך כך,בישיבת הקבינט אתמול, התוכניות להרחבת התמרון ברצועת עזה אושרו פה אחד. בנוסף לכך, השרים הצביעו בעד חלוקת סיוע הומניטרי עתידי ע"י חברות אזרחיות – בן גביר התנגד. בתוך כך, רונן בר לא השתתף בישיבת הקבינט, סגנו החליף אותו.
הדיון בקבינט עסק בין היתר בהרחבת המערכה הצבאית. הדיון נועד לאשר תוכניות מבצעיות להגברת הלחץ הצבאי על חמאס, כולל תמרון קרקעי מורחב והשתלטות על שטחים ברצועה, שבהם הכוחות צפויים להישאר.
