ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שני) סרטון ברשת ה-X, בו עדכן את הציבור על החלטות הקבינט והמצב הביטחוני מול רצועת עזה. לדבריו, אמש התקיים דיון ממושך בקבינט, שבסיומו התקבלה החלטה לצאת לפעולה צבאית "עצימה" בעזה.
"זו הייתה המלצת הרמטכ"ל ללכת להכרעה של החמאס, ובדרך הוא חושב שזה יסייע לנו גם לחלץ את החטופים", אמר נתניהו והוסיף, "אני מסכים איתו. אנחנו לא מרפים מהמאמץ לשחרור החטופים – ולא נוותר על אף אחד". רה"מ הבהיר כי בניגוד לעבר, הפעם אין מדובר בפעולה נקודתית או זמנית: "לא ייכנסו ויצאו. נגייס מילואים, יתפסו שטח – אנחנו שם. זו לא הכוונה לצאת אחרי פשיטה".

על סוגיית ועדת החקירה לאירועי 7 באוקטובר, הבהיר נתניהו כי הוא בעד להקים ועדה, אך טען כי "הזמן לזה הוא אחרי סיום המלחמה". לדבריו: אנחנו ערב כניסה עצימה לעזה, והלוחמים אינם צריכים להצטייד בעורכי דין, אלא "בנשק, בחימושים, בכל הכוחות וכל האמצעים הדרושים, כדי להביס את החמאס, לסלק אותו מעל פני האדמה. זה מה שצריך לעשות עכשיו. אחר כך נבדוק את זה, וצריך לבדוק את זה, הכל".

נתניהו הוסיף והדגיש: "צריך לבדוק הכל – את הדרג המדיני, ראש הממשלה, המטה הכללי וכל הגופים. אני בעד חקירה ממצה, ועדת חקירה ממלכתית, בהסכמה רחבה שתשקף את הדעות השונות בציבור". הוא סיכם כי הממשלה קבעה טווח זמן של 90 יום להגשת המלצות להקמת ועדת החקירה, אך הדגיש: "ההחלטות לא ייושמו עד תום המלחמה".
לקראת סיום הסרטון, ביקש ראש הממשלה מהציבור להמשיך להפנות שאלות באמצעות התגובות, ואמר כי ישתדל להמשיך ולעדכן גם בעתיד.
