בעקבות פרסום התחקיר הצבאי על קרב חוף זיקים שהתרחש בבוקר שמחת תורה של השבעה באוקטובר, בשיחה עם C14, אימו של הלוחם דביר לישה הי"ד שנפל בקרב על החוף, מתחה ביקורת חריפה על המסקנות שהוצגו: "האופן שבו התחקירים מוצגים עושה עוול גדול לדביר הגיבור וגם לחיילים שיצאו לחוף על מנת להילחם ולא הצליחו לבלום את האויב".
האם הוסיפה: "הכשל המרכזי הוא אי הבנת האויב, הרדמת הצבא, והיעדר היערכות למלחמה. לכן חיל הים לא מצליח לבלום את המתקפה, לכן מגיע כח קטן של חיילים שאינו מצויד כראוי (מכשיר הקשר לא עובד למשל) ולא מצליח לעצור את האויב".

דודו, ידידה קופמן הוסיף ואמר כי צה"ל נכשל בהגנה על אזרחים בחוף זיקים: "במשך שנים לא נערך כראוי לתרחיש של חדירה מהים. הכוח הימי של חמאס נבנה והתאמן – והנתונים היו על השולחן. מרחב האבטחה, היבשתי והימי, שהיה אמור להרחיק את האיום, נשחק עד שנעלם".
קופמן תיאר, כיצד דקות ספורות לאחר תחילת מתקפת הפתע, "כבר עמדו שבעה לוחמים בקו הגנה קדמי, ביניהם דביר שלנו, וניסו להדוף את המתקפה הרצחנית במעט שהיה בידיהם. הקרב הוכרע לפני שהחל". הוא תקף את אופן עריכת התחקיר: "הצורה שבה הוא בוצע, הוצג ודוברר – תוקעת סכין בגב של דביר ושל כל הלוחמים שחתרו למגע תחת אש. דביר לא 'הלך לשירותים' באמצע הקרב – הוא יצא להילחם, ושם נפל".

לדבריו, הלוחמים בחוף ידעו היטב מה מתרחש בגבול הדרומי עוד לפני אותו בוקר טראגי: "הם ראו את האויב מתאמן, הכירו את האמצעים שברשותו, והתריעו. את ערפל הקרב, כשפגזים של חיל הים נופלים מדרום ומצפון, עורכי התחקיר לא חוו, ובטח שלא שולחיהם שכתבו את המסקנות מראש".
קופמן סיכם את דבריו בכאב: "דביר וחבריו עשו מה שיכלו, והם לא אשמים. האחריות האמיתית מונחת על כתפיים אחרות. הכי קל להפיל את האשמה על החייל בקצה".

כזכור, צה"ל פרסם אתמול את התחקיר אודות אירועי השבעה באוקטובר במרחב זיקים. במהלכו נהרגו 17 אזרחים ו-2 אנשי כוחות הביטחון בחוף זיקים, כאשר למרחב חדרו 38 מחבלים על גבי שבע סירות.
צוות התחקור קבע שצה"ל נכשל במשימת ההגנה על מרחב זיקים. כוחות היבשה, שלחמו על קו החוף, כשלו במשימתם ולא הצליחו לבלום את התקדמות המחבלים בחוף זיקים.
מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה עד לרגע זה.
