תא"ל אמיר אביבי, יושב ראש תנועת הביטחוניסטים אמר היום (שני) בריאיון לטל מאיר איום הייחוס לפיו צריך צה"ל לבנות את כוחו הוא צבאות סדירים משמעותיים כמו מצרים וטורקיה וטען שהמלחמה הגדולה הבאה עשויה להתרחש דווקא בים ולא ביבשה.
לטענת אביבי, עד כה הייתה מודעות מועטה לאפשרות של איום מגבול מצרים, דבר אשר בא לידי ביטוי בכמות המשאבים שפיקוד הדרום השקיע בזירה וכן בקיצוצים המשמעותיים שנעשו בחיל השריון ובאוגדות המילואים.

יחד עם זאת, לדברי אביבי: "החל מהמלחמה אנחנו רואים שינוי עמוק. אם בעבר אמרנו לעצמנו שבניין הכוח בצה"ל צריך להיות מול איומי טרור או צבאות טרור, אנחנו מבינים היום שצה"ל צריך להיבנות אל מול צבאות סדירים משמעותיים, כמו טורקיה ומצרים".
לטענת אביבי, שינוי התפיסה בא לידי ביטוי בין היתר בהחלטתו הראשונה של הרמטכ"ל זמיר, להקים חטיבת שריון נוספת. עוד הוסיף אביבי כי ייתכן שהמלחמה הגדולה הבאה, לא תהיה ביבשה אלא מלחמה ימית מול טורקיה ומצרים.

ביחס לטענות על כך שסבב הלחימה הבא ברצועת עזה צפוי להיות "עוד מאותו הדבר", הבכיר לשעבר העריך שהצבא יתקדם לעבר "מהלך הכרעתי", ואמר: "אני חושב שהפעולה שעומדת להתרחש עומדת להיות מאוד עוצמתית. צהל מדבר במושגים של הכרעת חמאס.
