לאחר שנוהל אביר לילה ג' הוכרז היום (שני) באריאל ואזעקה הופעלה בעיר בשל חשש חדירת מחבלים, משטרת ישראל עדכנה כי אין חשש לאירוע בטחוני והרקע הוא פלילי. התושבים הונחו להישאר בבתיהם עד להודעה החדשה, זאת לאחר שגנבי רכב לא עצרו לבידוק בטחוני בשער המערבי בעיר.
משטרת ישראל הודיעה כי כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה בעיר אריאל בעקבות שני אירועים פליליים. באירוע הראשון רכב ובו שני חשודים ביצעו שוד בעיר קריית אונו, פרצו את המחסום בעיר. לאחר סריקות של כוחות המשטרה והביטחון הרכב אותר, שני החשודים נמלטו ובשלב זה מתקיים מצוד אחריהם.

באירוע השני רכב שנגנב נעצר ע"י המאבטחים בחסימה בכניסה לעיר אריאל, הרכב יחד עם החשוד הועברו לחקירה בתחנת אריאל. "נציין כי אין חשש לאירוע ביטחוני בעיר אריאל ויש לעקוב אחר הודעות דוברות של כוחות הביטחון ולהמנע מהפצת שמועות. נמשיך לעדכן עפ"י הצורך".
בהודעה שהופצה לתושבים נכתב: "במסגרת נוהל אביר לילה ג', בקרוב תופעל אזעקה ברחבי העיר, וזאת על מנת להגיע ולהתריע לכלל תושבי העיר, גם אלו שלא נמצאים ברשתות או זמינים במכשיר הנייד.

"שימו לב כי ההנחיה לציבור היא שלא לצאת מהבתים עד להודעה חדשה – האירוע בעיר נמשך. אנא התאזרו בסבלנות, והתעדכנו אך ורק מול הערוצים הרשמיים של העירייה".
לאחר כשעה, התושבים עודכנו על מעבר לנוהל אביר לילה ב': "סריקות ותנועה ערה של כוחות ביטחון בעיר תורגש. אנא התאזרו בסבלנות וסעו בזהירות. צפי לעומסים בעמדות הבידוק".
