accessibility-icon
share-icon
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יתרום לביטחון האנרגטי: כבל חשמל יחבר בין ישראל וקפריסין

רון דויטש

רון דויטש

ו אייר ה'תשפה (04.05.25)

1

4

like

0

dislike

בפגישה שנערכה בין ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת קפריסין המנהיגים סיכמו לחתום עוד השנה על הסכם להנחת כבל חשמל שיקשר בין המדינות ובעתיד יתחבר גם לאירופה • בהודעה המשותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד האנרגיה נמסר שההסכם מהווה צעד חשוב למימוש חזון מסדרון הסחר IMEC בהובלת ארצות הברית


לשכת ראש הממשלה ומשרד האנרגיה הודיעו היום, כי ישראל וקפריסין צפויות לחתום עוד השנה על הסכם להנחת כבל חשמל שיחבר בין המדינות, מה שיהווה צעד חשוב למימוש חזון מסדרון הסחר IMEC בהובלת ארצות הברית.

בהודעה נמסר כי בפגישה המדינית שנערכה היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, בהשתתפות שר האנרגיה אלי כהן ומקבילו מקפריסין, סוכם לחתום עוד השנה על הנחת כבל החשמל שיחבר בין המדינות ובעתיד מקפריסין לאירופה.

maximize-image
images-count1+
כבל תת מימי, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

"להנחת כבל החשמל חשיבות משמעותית ברמת הביטחון האנרגטי שכן ישראל נחשבת ל"מדינות אי" במובן האנרגטי ומכיוון שמסדרון התשתית יהווה חיבור בין המזרח למערב, בין הודו לבין אירופה", הודגש בהודעה.

עוד נמסר כי בפגישה נידון הסכם חלוקת מאגר הגז "אפרודיטה-ישי" בין המדינות, שכפי שנכתב בהודעה "נמצא במשא-ומתן מתקדם וצפוי להיחתם בחודשיים הקרובים".

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה נתניהו | צילום דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתוך כך, ראש הממשלה התייחס בהצהרה המשותפת עם ראש ממשלת קפריסין למסדרון הסחר IMEC אשר אמור לחבר בין הודו ואירופה דרך סעודיה ירדן וישראל, והושק בתקופת ממשל ביידן. "דיברתי על כך עם מר מודי, ראש ממשלת הודו, רק לפני כמה ימים. אנחנו רוצים לפתוח בדיון משותף איתם", אמר נתניהו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News