accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: קנבה

האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות, הלימודים ייערכו כרגיל

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ו אייר ה'תשפה (04.05.25)

45

16

like

4

dislike

משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכם שמביא לסיום השביתה בבתי הספר ובגנים, לאחר משא ומתן ממושך על קיצוץ השכר • שר החינוך יואב קיש בירך על ההסכם והדגיש כי מדובר בתיקון אפליה לעובדי ההוראה


משרד האוצר הגיע הערב (ראשון) להסכמות עם הסתדרות המורים בתום משא ומתן אינטנסיבי סביב סוגיית קיצוץ השכר למורים ולגננות, דבר שמביא לסיום השביתה שאורגנה על-ידי מורים וגננות שהוציאו ימי מחלה ולא הגיעו למוסדות החינוכיים.

השופטת קבעה: הלימודים יחלו בשעה 10:00

השופטת קבעה: הלימודים יחלו בשעה 10:00

64
04.05.25|אפרת ברינר

סוכם כי הקיצוץ בשכר יופחת מ- 3.307% ל- 0.95% מחודש מאי עד סוף דצמבר 2025. המשמעות היא כי עובדי ההוראה לא יופלו לרעה אל מול שאר עובדי המדינה: הקיצוץ בשכר ינוע מדי חודש בממוצע בין 86 ש"ח לעובד הוראה מתחיל לבין 270 ש"ח לעובד הוראה ותיק (לפני המשא ומתן הסכומים היו בין 330 ש"ח בממוצע לעובד הוראה מתחיל לעומת 860 ש"ח עובד הוראה ותיק).

maximize-image
images-count2+
שר החינוך יואב קיש | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ההפחתה בשכר המורים הוסכמה כצמצום, אך הדבר בא על חשבון הטבות שהובטחו להם בשווי זהה. שר החינוך יואב קיש פרסם: "הסתיימו העיצומים, ‏השגנו הסכם ראוי לעובדי ההוראה. ‏אני שמח לבשר שלאחר ישיבה ארוכה עם משרד האוצר – השגנו הסכם ראוי שמתקן את האפליה כלפי המורות, המורים והגננות.

שר החינוך תוקף: "האוצר התנהל באופן שערורייתי במו"מ"

שר החינוך תוקף: "האוצר התנהל באופן שערורייתי במו"מ"

14
04.05.25|אפרת ברינר

"‏לאורך כל הדרך עמדתי על כך שאין סיבה שעובדי ההוראה יופלו לרעה לעומת שאר המגזר הציבורי ואני שמח שהצלחנו בכך. אני מודה לרוה״מ, בנימין נתניהו, ולמזכיר הממשלה שמעורבתם הובילה לפתרון. ‏תודה מיוחדת למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, על עמידתה האיתנה – יחד הצלחנו להביא להסכם שמביא צדק לעובדי ההוראה".

maximize-image
images-count2+
בית ספר, אילוסטרציה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מוקדם יותר, לפני ההסכמות, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו קיים דיון בבקשת הממשלה להוצאת צו מניעה לשביתת הגננות והמורים, והחליט כי הלימודים יחלו היום בשעה 10:00. זאת לאחר שהסתדרות ההכריזה על שביתה בת שלוש שעות במערכת החינוך בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו מהשביתה ויפעלו כסדרם.

השופטת הציעה כפשרה להתחיל את הלימודים בשעה 9, והצדדים יצאו להתייעצות. אולם, הסתדרות המורים דחתה את הצעת הפשרה בטענה שהיא לא פרקטית. האוצר אמר כי "השביתה לא מוצדקת". לאחר דיון שנמשך כשעה וחצי השופטת הכריעה כי הלימודים יחלו בשעה 10:00 במקום בשעה 11:00. בנוסף לכך הוחלט כי הסתדרות המורים לא תוכל להמשיך לקיים צעדי מחאה.

maximize-image
images-count2+
בית ספר | צילום: שאטרסטוק

שר החינוך יואב קיש הגיב להחלטת השופטת והבהיר כי הוא תומך במאבק המורים באופן מלא, יחד עם זאת לאור המשא ומתן שיתקיים היום בין נציגי משרד החינוך לאוצר לא נכון שתתקיים שביתה: "למורים מגיע פיצוי על הורדת השכר, בדיוק כפי ששאר עובדי המגזר הציבורי קיבלו פיצוי".

הסתדרות המורים הגדירה את החלטת השופטת כהישג: "בית הדין דחה את בקשת המדינה להוציא צו מניעה לביטול השיבושים. החלטה זו מצטרפת להחלטתה מאתמול שלא לקבל את עמדת המדינה – לתת לה צו מניעה במעמד צד אחד. בתוך כך, אסיפות ההסברה יתקימו עד לשעה 10:00 והלימודים יתחילו בשעה 10:00.

עקבו אחרינו גם ב-Google News