ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) לקריאה הטרומית את הצעת חוק-יסוד: שכר נושאי משרה ברשויות השלטון (תיקוני חקיקה) שיזם חבר הכנסת אביחי בוארון. ע"פ ההצעה, ייוצרו מדרגות של שכר לבכירי המגזר הציבורי. בנוסף, ועדת השרים קבעה התנייה מפורשת שלא תהיה העלאה של שכר לחברי כנסת ושרים.
"הגיע הזמן שנעשה סוף לחגיגות השכר של בכירי המגזר הציבורי", הכריז ח"כ בוארון, יוזם ההצעה, "אני מודה לחבריי השרים בועדת השרים לחקיקה שהבינו את חשיבות הצעת החוק שיזמתי להסדרת מדרג השכר במגזר הציבורי, ואישרו אותו בועדה".

לדברי בוארון, הצעת החוק מהווה "צעד היסטורי להחזרת ההיגיון והצדק למערכת השכר הציבורית, ותשים סוף לעיוותים הבלתי נסבלים שהתקיימו במשך שנים". חבר הכנסת הביא כדוגמה את משכורות העתק של הרמטכ"ל ונשיא בית המשפט העליון לעומת משכורותיהם של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה.
"למרות מקהלת מפיצי הפייק ניוז, שהפיצו שקרים והטעיות ביממה האחרונה במטרה לטרפד את החוק, האמת ניצחה". ח"כ בוארון הבהיר כי "הצעת החוק לא באה להעלות את שכר חברי הכנסת והשרים, אלא ליצור מדרג הגיוני ומשילותי שבו נבחרי הציבור נמצאים מעל הפקידים והשופטים הכפופים להם".
כיוזם ׳החוק לדרוג שכר הבכירים במגזר הציבורי׳ אבקש להבהיר ולחדד (בפעם המי יודע כמה):
אני מתנגד להעלאת שכר החכים והשרים. יותר מזה – אני מתחייב להתנגד להמשיך להתנגד לכך בהליכי החקיקה.
יותר מזה – בהצעת החוק אין כל כוונה לעלות אפילו בשקל אחד את השכר של ראש הממשלה, השרים או החכים.…
— אביחי בוארון (@AvichayBuaron) May 4, 2025
"בימים של יוקר מחיה העיוות הזה צריך להיעצר!", הוסיף חבר הכנסת, "החוק צפוי לחסוך לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה, וחשוב מכך – להחזיר את הסדר הנכון למערכת. אני מתחייב להמשיך לקדם את החוק בנחישות בכנסת עד להשלמת החקיקה".
