שר החוץ גדעון סער התייחס הערב (ראשון) להתנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, להצעת החוק שמפצלת למעשה את תפקידה ואת סמכויותיה. "הפוסל במומו פוסל" כתב סער בחשבון ה-X שלו.
התנגדות היועצת המשפטית לממשלה להצעות החוק שעניינן פיצול תפקיד היועמ״ש לממשלה אינה עניינית, בלשון המעטה. הן היועצת המשפטית לממשלה והן פרקליט המדינה ידעו היטב לפני כניסתם לתפקידיהם על כוונתי לבצע מהלך זה (שלא בוצע בשעתו רק בשל נפילת הממשלה הקודמת). הדבר נאמר להם במישרין על ידי…
— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) May 4, 2025
בהודעה המלאה נכתב: "התנגדות היועצת המשפטית לממשלה להצעות החוק שעניינן פיצול תפקיד היועמ״ש לממשלה אינה עניינית, בלשון המעטה. הן היועצת המשפטית לממשלה והן פרקליט המדינה ידעו היטב לפני כניסתם לתפקידיהם על כוונתי לבצע מהלך זה (שלא בוצע בשעתו רק בשל נפילת הממשלה הקודמת). הדבר נאמר להם במישרין על ידי בראיונות איתם לפני בחירתם".

סער הוסיף: "אציין עוד שהמהלך נכלל בהסכם הקואליציוני של מפלגתי והיה חלק מהתשתית של הקמת הממשלה הקודמת. לא היתה אז התנגדות שלה לרעיון זה בזמן אמת. הפוסל במומו פוסל: מי שנגוע באינטרס אישי ומוסדי בענין זה היא היועצת המשפטית לממשלה".
