בצל הסערה סביב הצעת החוק של ח"כ אביחי בוארון מהליכוד, שנועדה להשוות בין שכר חברי כנסת ושרים לשכר עובדים במגזר הציבורי – דוגמת שופטי ונשיא העליון – צפויה לעלות היום (ראשון) לוועדת השרים לענייני חקיקה.
הצעת החוק עוררה כצפוי סערה ציבורית, וגורמים בקואליציה הביעו התנגדות חריפה לקידומה. עם זאת, ח"כ בוארון הודיע כי בכוונתו להעלותה בכל מקרה לוועדת השרים לענייני חקיקה, משום שהביקורת סביבה אינה נכונה. "בהצעת החוק אין כל כוונה לעלות אפילו בשקל אחד את השכר של ראש הממשלה, השרים או הח"כים" כתב בוארון. "כל הדיבורים על העלאת שכר החכים והשרים הם פייק ניוז מוחלט".

לדבריו, מטרת החוק נועדה בכלל כדי "לעצור את חגיגות השכר במגזר הציבורי ולהוריד את שכרם של בכירים כאלה ואחרים מרמה של מאה אלף שקלים ויותר בחודש לרמה של 50 אלף שקלים". בוארון ציין כי זה בדיוק מה שהצעת החוק מבקשת לעשות. "בימים שיוקר המחיה גואה – החגיגה בשכר הבכירים במגזר הציבורי חייבת להיעצר". בדבריו, בוארון הדגיש כי הוא מתנגד באופן גורף להעלאת שכר הח"כים והשרים. "יותר מזה, אני מתחייב להמשיך להתנגד לכך בהליכי חקיקה".
אחת הסיבות להצעת החוק, כך לדבריו של בוארון, היא המשכורות המופרכות של השופטים. "מעל 80 אלף שקל לשופט עליון וכ-120 אלף לנשיא העליון. וזה כשאפילו נשיא המדינה לשם השוואה משתכר כ-65 אלף. שום פרופורציה".

בוארון הדגיש בהצעת החוק כי הכנסת לא תקבע מה הסכום – אלא רק את המדרג. כך זה יעבוד: נשיא המדינה – 100%. צמודים אליו יו"ר הכנסת, רה"מ ונשיא ביהמ"ש העליון. ראש אופוזיציה – 94%. שופט עליון, שר ורב ראשי – 88%. במדרג החמישי ח"כ, שופט מחוזי ועוד – 76%. מי שיקבע את ה-100% של הנשיא זו ועדה ציבורית מקצועית שאינה תלויה.
