accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: חדשות 14

אמיר אביבי: במקום ליירט טילים, צריך לחסל את ההנהגה החות'ית

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ו אייר ה'תשפה (04.05.25)

13

7

like

0

dislike

תת אלוף במילואים ויו"ר תנועת הביטחוניסטים, אמיר אביבי התייחס למתקפה של החות'ים על ישראל • לדבריו, העובדה שאנחנו מצליחים ליירט את הטילים, לא מורידה כהוא זה מרמת החומרה של האירוע הזה • אביבי טען שישראל צריכה לחסל את ההנהגה החות'ית כפי שחיסלה את ההנהגה בלבנון


תת אלוף במילואים ויו"ר תנועת הביטחוניסטים, אמיר אביבי התייחס היום (ראשון) בתוכניתו של עודד מנשה, לשיגור הטילים הבליסטיים מתימן וכן למצב בעזה לאחר שצה"ל הודיע שירחיב את התמרון ברצועה: "אנחנו צריכים לכוון לחסל את הנהגת החות'ים".

אביבי אמר לעודד מנשה ש"כשמדינה יורה על מדינת ישראל, פעם אחר פעם טילים בליסטיים, זה לא צחוק, זה מלחמה. זה אירוע רציני מאוד, העובדה שאנחנו מצליחים ליירט את הטילים האלה לא מורידה כהוא זה מרמת החומרה של האירוע הזה. אנחנו נמצאים בתהליך שבעצם כל הזירה הזאת, הזירה התימנית, היא הוזנחה לחלוטין על ידי מערכת הביטחון לאורך השנים.

maximize-image
images-count2+
עבד אל-מלכ אל-חות'י מנהיג החות'ים | צילום: שאטרסטוק

"מאז שבעה באוקטובר, אנחנו מוצאים את עצמנו במרוץ בניסיון לגשר על הפערים המאוד משמעותיים שנוצרו לנו במרחב הזה, והולכים ובונים יכולת. לצד זה כמובן השיתוף פעולה עם האמריקאים. אני מניח שלאורך זמן הפעילות המתמשכת של ארצות הברית, יחד עם הבריטים, היא תישא פירות".

לדברי אביבי, לא מספיק לתקוף מטרות צבאיות, אלא צריך לכוון לחיסול ההנהגה: "אני חושב שאחד הלקחים הגדולים, אפרופו חיזבאללה, זה חיסול ההנהגה. אנחנו צריכים לכוון לחסל את הנהגת החות'ים. אני חושב שבסוף לצוד טיל-טיל זה לא קל. גם בלבנון, דרך אגב, לא השמדנו את כל היכולת של חיזבאללה בהיבט של טילים. השמדנו את ההנהגה שלהם, פגענו במורל, בזה שפגענו גם בהנהגה הטקטית שלהם, בכוחות רדואן. זה בסוף מה שעשה את ההבדל".

maximize-image
images-count2+
חות'ים | צילום: שאטרסטוק

באשר להרחבת התמרון בעזה, אביבי אמר כי "יש שני איומים משמעותיים שצה"ל מתמודד איתם ברצועה: אחד זה איום המטענים, הרבה מאוד מטענים שפזורים בתוך הבתים, בפירים של מנהרות וכל מיני מקומות, ואיום ירי הטילים נגד טנקים, אני חושב שלצערנו איום מטענים הוא גבה לאורך השנה האחרונה מחירים כבדים.

"צה"ל פועל במגוון שיטות לטפל באיום הזה ולהפחית את האיום על הלוחמים שלנו עם כל מיני אמצעים הנדסיים, פיצוצים, פעילות גם אווירית, כדי לצמצם את העניין הזה, אבל זה לא אפס. הבעיה הקשה זה שכשאתה מטפל במנהרות, בסוף אתה צריך להיות פיזית שם, אתה צריך להגיע לנקודה, אתה צריך לאתר, אתה צריך הרבה פעמים להיכנס למנהרות האלה".

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בעזה | צילום, ארכיון: דובר צה"ל

אביבי טען כי הרחבת התמרון תביא איתה אתגרים נוספים: "אני מניח שככל שנגביר את הלחץ על חמאס, אנחנו נראה יותר חיכוך, יותר לחימה ויותר אתגרים. כרגע מגייסים כמות לא מבוטלת של אנשי מילואים, הלחץ ילך ויגבר גם במטרה לנסות לדחוק אותם לפינה, ושיהיה הסכם חטופים לשחרור חטופים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News