יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (ראשון) לדיון לדבריו בוועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק להשוואת שכר בכירים במגזר הציבורי בחשבון ה-X שלו והכריז כי "תומכים בהשוואת שכר – כלפי מטה בלבד".
סמוטריץ' טען כי הנחה לתמוך בהצעה אך ורק בתנאי אחד ברור: "לא תהיה כל העלאת שכר – לא לראש הממשלה, לא לשרים, לא לחברי הכנסת ולא לאף בעל תפקיד ציבורי".
לדבריו, "בשעה שהמשק כולו מתמודד עם לחצים תקציביים ואתגרים כלכליים, חובתנו המוסרית היא לשמש דוגמה אישית. דווקא עכשיו – כולנו נכנסים תחת האלונקה, כולם כולל כולם".

בנוסף, יו"ר ש"ס אריה דרעי הוסיף כי "ש״ס תתנגד לכל יוזמה להעלאת שכר הח״כים והשרים בעת הזו. בעיצומה של מלחמה, כשציבורים שלמים מתמודדים עם קיצוצים, זו לא העת ולא הזמן".
אולם, חבר הכנסת אביחי בוארון שהגיש את הצעת החוק, טען כי מטרת ההצעה היא אינה להעלאות את שכר הח"כים: "אין כל כוונה לעלות אפילו בשקל אחד את השכר של ראש הממשלה, השרים או החכים. נחדד את מטרת החוק: יש צורך דחוף לעצור את חגיגות השכר במגזר הציבורי ולהוריד את שכרם של בכירים כאלה ואחרים מרמה של מאה אלף שקלים ויותר בחודש".
בתוך כך, הצעת החוק מבקשת להסדיר את שכרם של נושאי משרה בכירים ברשויות השלטון באמצעות ועדה ציבורית בת שלושה חברים, שתוסמך לקבוע את שכר היסוד של נשיא המדינה. בהתאם לכך, שכרם של ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ונשיא בית המשפט העליון יושווה לשכרו של הנשיא, מתוך מטרה לעגן את עקרון השוויון בין שלוש הרשויות: המבצעת, המחוקקת והשופטת.
