הינה סיפור מרגש ומרומם לב, של המרה מעולם הפשע לשירות חיוני וממצא בצה"ל. צעיר בן 20 נתפס לפני כשנה סוחר בסם מסוכן מסוג MDMA במשקל של כמעט קילו. מדובר בכמות רבה של סם, המקביל במסוכנותו לקוקאין.
הצעיר הודה והורשע והיה עתיד להישלח לכלא לשנים ארוכות, אלא שעורך דינו ניר יסלוביץ – מומחה למשפט פלילי ובינלאומי, הצליח לשכנע את הפרקליטות להגיע להסדר טיעון נדיר מאוד.

על פי ההסדר, הצעיר ישלח למכינה קדם צבאית, ואם יסיים אותה בהצלחה יגזרו עליו 100 שעות לתועלת הציבור ו-7,000 שקלים קנס. בחודש שעבר הוא סיים בהצלחה את המכינה, בית המשפט אישר את הסדר הטיעון ונתן לו תוקף של פסק דין והצעיר – מתגייס בימים אלו למערך הסייבר של צה"ל.
שופטת בית משפט המחוזי מרכז-לוד מרב גרינברג כתב בגזן הדין: "כעולה מהתסקיר ומדברים שנאמרו על ידי מנהלת המגינה, ניכרת התקדמות ושיפור ברמה התפקודית, הנאשם נטל אחריות על מעשיו, ביצע משימות כראוי ומגלה מוטיבציה להתגייס לצבא.

"שירות המבחן התרשם כי חלה הפחתה משמעותית בסיכון הנשקף מהנאשם להישנות התנהגות עוברת חוק ובא בהמלצה להעדיף את הפן השיקומי, להעמיד את הנאשם בצו מבחן על מנת לעקוב אחר סיום המכינה והשתלבותו בצבא… הנאשם עשה דרך מרשימה במסגרת המכינה שנתנה לו כלים רבים להצלחה בעתיד בכל מישורי חייו".
עו״ד יסלוביץ מסר לנו בתגובה: "מדובר במקרה נדיר במסגרתו גם הפרקליטות וגם ההגנה ניצלו לטובה את ההליך הפלילי על מנת להחזיר את הנאשם לדרך המלך ואף לגיוס הנאשם לצה"ל ליחידה מובחרת".
