מערכת תאאד האמריקנית ניסתה ליירט את הטיל ששוגר הבוקר (ראשון) מתימן ונכשלה, גם מערכת החץ הישראלית ניסתה וככל הנראה גם היא נכשלה. יחד עם זאת לא פוסלים שהנפילה בנתב"ג היא של רסיס או מיירט, חבלני משטרה ואנשי מערכת הביטחון חוקרים כעת.
לאחר שהכניסות נחסמו לנתב"ג בשל נפילה באזור – סמוך לכביש הראשי: תנועת הרכבות והמטוסים חודשה. מד"א דיווחו על מספר פצועים מההדף שפונו לבית החולים.

מערכת תאאד האמריקנית, היא מערכת מכ"ם וסוללות טילי יירוט טילים. היא מסוגלת ליירט טילים בלייסטים המשוגרים לטווח קצר ובינוני. טיל היירוט פועל באופן ייחודי, והוא מסתמך על ניצול האנרגיה הקינטית של מעופו בעת פגיעתו במטרה. המערכת איננה מתוכננת ליירט טילים בליסטיים בין יבשתיים.
בשנת 2008 מכ"ם של מערכת תאאד הוצב בבסיס נבטים, אך הועברה לבסיס נפרד שנמצא בשימוש ובפיקוח אמריקני בלבד. בשנת 2019 המערכת נפרסה בישראל ברקע תרגיל משותף עם צבא ארה"ב. במהלך מלחמת "חרבות ברזל", המערכת נפרסה בנגב וארה"ב שלחה סוללות טילי תאאד, במטרה להגן על ישראל מטילים המשוגרים מאיראן ותימן.

מערכת חץ הינה מערכת מבצעית המושמשת בחיל האוויר הישראלי מחודש מרץ 2000. המערכת מופעלת בצה"ל על ידי יחידת "חרב מגן" הכפופה למערך ההגנה האווירית. המערכת פועלת מעבר לאטמוספירה ליירוט טילים בליסטיים בגובה רב. בנובמבר 2023 מערכת "חץ 3" ביצעה יירוט מבצעי ראשון של טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים מתימן לעבר העיר אילת.
