אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע הערב (שבת) כי הממשלה פנתה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את שביתת המורים שמתוכננת למחר בבוקר, הודיע כי קיש כי הוא "עומד מאחורי המורים, אך מתנגד לשביתה".
לבקשת ראש הממשלה, יתקיים מחר (א') בשעה 10:00 בבוקר דיון מרתוני בהשתתפות שר האוצר יחד איתי ונציגי משרד האוצר, הסתדרות המורים ומשרד החינוך – במטרה לקדם פתרון מיידי לפערים שהתגלו בין האוצר להסתדרות המורים בנושא תנאי עובדי ההוראה, ולהבטיח את יציבות מערכת החינוך.
כדי לאפשר את קיום…
— יואב קיש Yoav Kisch (@YoavKisch) May 3, 2025
בפוסט שכתב הערב בחשבון ה-X שלו, כתב שר החינוך: "לבקשת ראש הממשלה, יתקיים מחר (א') בשעה 10:00 בבוקר דיון מרתוני בהשתתפות שר האוצר יחד איתי ונציגי משרד האוצר, הסתדרות המורים ומשרד החינוך – במטרה לקדם פתרון מיידי לפערים שהתגלו בין האוצר להסתדרות המורים בנושא תנאי עובדי ההוראה, ולהבטיח את יציבות מערכת החינוך.
כדי לאפשר את קיום הדיון במלוא הרצינות, ולמנוע פגיעה בתלמידים ובהורים עד למיצוי התהליך – תפנה הממשלה היום לבית הדין לעבודה בבקשה לעיכוב זמני של השביתה שתוכננה למחר.
אני עומד מאחורי עמדת המורים, ומאמין בצורך הדחוף בפתרון צודק. עם זאת, שביתה ערב מהלך רגיש – דווקא כשהמדינה כולה מתכנסת לשיח פותר – עלולה לפגוע במאמץ ולהחמיץ את ההזדמנות להסכמה".

כזכור, מוקדם יותר הערב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בדף ה-X שלו: "אזרחי ישראל שימו לב, הממשלה פונה כעת לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה נגד השביתה הפתאומית, המיותרת, המזיקה וחסרת האחריות עליה החליטה יפה בן דוד במערכת החינוך. מקווים שנוכל לעדכן בהקדם על הוצאת הצו וקיום הלימודים מחר כסדרם."
