ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, נבחר מחדש לקדנציה שנייה של שלוש שנים לאחר ניצחון מפלגת הלייבור בבחירות שנערכו היום (שבת). בנאום הניצחון הצהיר אלבנז כי "העם האוסטרלי הצביע בעד הגינות, שאיפה והזדמנות לכולם".
מפלגת הלייבור צפויה להחזיק ברוב בבית הנבחרים, בעוד יריבו המרכזי של אלבנז, פיטר דאטון, מנהיג המפלגה הליברלית השמרנית, הודה בתבוסה ואף איבד את מושבו בפרלמנט. אלבנז יהפוך בכך לראש הממשלה הראשון מאז 2004 שמנצח בשתי מערכות בחירות רצופות.

הבחירות הושפעו בין השאר מהאינפלציה, יוקר המחיה ומדיניות האנרגיה. ממשלת הלייבור הדגישה הישגים בקידום יחסי סחר עם סין והתחייבה להמשיך ולתמוך ברוכשי דירה ראשונה. הצדדים גם הסכימו על יעד לאומי של אפס פליטות גזי חממה עד 2050, אך חלוקים על הדרך לשם.
