דוקטור ריכל שבי מזרחן ומרצה לניהול, משא ומתן ומשברים במחלקת למדעי המדינה, התייחס היום (שישי) בתוכניתו של עודד מנשה לטרור ההצתות, בעקבות השרפות הנרחבות בארץ. לדבריו, מובנה בתוך יסודות האיסלאם: "זה דבר שמעוגן עוד במלחמה של נביא האסלאם מוחמד כנגד היהודים, שחיו בחצי הערב".
שבי התייחס למקורות ממנו הגיע הרעיון לסוג טרור זה: "הטרור הזה, טרור הגפרורים בוא נקרא לו, או טרור ההצתות, הוא טרור מובנה בתוך האסלאם הפונדמנטליסטי, שנועד למעשה לפגוע באויבים שלהם. זה דבר שמעוגן עוד במלחמה של נביא האסלאם מוחמד כנגד היהודים, שחיו בחצי הערב, שחיו בעיר אלמדינה ובמקום שנקרא חייבר.
"שם היהודים שלטו מבחינה כלכלית על כל האזור, ובשביל לפגוע בהם היה צריך לפגוע בענף המניב ביותר והחשוב ביותר במדבר, שזה היה ענף התמרים. במלחמה של הנביא באחד השבטים שהיו כהנים, קראו להם בני נדיר, התיר הנביא דבר שהיה טאבו מבחינת הערבים בחצי הערב, לכרות את מטעי התמרים. והחליטו לכרות את מטעי התמרים וגם לשרוף אותם".
לדבריו, מדובר בטרור ששם לו למטרה לפגוע בישראל גם מבחינה כלכלית: "אנחנו רואים שיש פה שתי מטרות: המטרה הראשונה היא ג'יהאד כלכלי, ג'יהאד בלמל. ג'יהאד שפוגע בהכנסות וביתרונות שיש למדינת ישראל באזור. אז אם אתה שורף, אתה מערער את האמונה של התושבים במדינה, במוסדות שלה, ומכניס פחד בלב האנשים.

"הדבר השני, שזאת סיבה שלא כל כך מבינים מדוע הטרור ההצתות הזה קורה בעיקר באזור ערי ירושלים, ובמקומות שבהם היו כפרים ערבים נטושים. הם רוצים לשרוף את כל אותם יערות שקק"ל נטעה על חורבות של כפרים ערבים נטושים משנת 48', בשביל לשנות את הציוויליזציה היהודית, ויכול להחזיר את הציוויליזציה הפלשתינית על כנה. אז זה דבר הרבה יותר מתוחכם ממה שאנחנו חושבים.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
