במסגרת בניין הכוח וההיערכות לאתגרי העתיד, גיבש הרמטכ"ל תוכנית התעצמות רחבה לצה"ל, המתמקדת בהגדלת סדר הכוחות הלוחמים, שיפור היכולות הטכנולוגיות והמבצעיות, והבטחת עצמאות בתחום החימושים. התוכנית כוללת צעדים משמעותיים במספר מישורים.
בזרוע היבשה, מתוכננת הקמה של חטיבת טנקים נוספת וחטיבת חי"ר נוספת. כמו כן, יוקמו מחדש פלוגות סיור (פלס"ר) של חיל השריון, ואף נבחנת האפשרות להפוך את אחת מהן ליחידה המיועדת למגזר החרדי. בנוסף, יוקמו חטיבות מרחביות (חטמ"רים) נוספות לאורך גבולות המדינה לחיזוק ההגנה.

בתחום ההגנה האווירית והחימושים, התוכנית כוללת צעדים להשגת עצמאות ישראלית גדולה יותר בייצור ואספקת חימושים, וכן הגדלה משמעותית של מלאי המיירטים. כמו כן, צה"ל מתכנן להתחיל בתכנון תר"ש (תוכנית רב-שנתית) חדש במחצית השנייה של שנת 2025.
התוכנית שמה דגש גם על חיזוק "הקצה המבצעי" – כלומר, היחידות הלוחמות בשטח – הן מבחינת תקציבים ומשאבים והן מבחינת יכולות תקיפה. נבחנת גם האפשרות להפעיל את פיקוד הגיס ואת זרוע היבשה כגוף פיקודי מאוחד בחירום. לבסוף, אגף כוח האדם (אכ"א) יוביל תוכנית ייעודית לתמיכה וסיוע למשפחות משרתי הסדיר, הקבע והמילואים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
