בעקבות דיווח שהתקבל היום (חמישי) במוקד 102, על שריפה בשטח פתוח ברחוב שבטי ישראל בכניסה לגדרה ובסמוך לבתי מגורים, לוחמי האש מתחנת משנה גדרה הגיעו למקום בכוחות מתוגברים וזיהו שריפה גדולה שהתפשטה לעבר קו הבתים.
בהגיעם של הכוחות למקום, צוותי הכיבוי פעלו במהירות. בעזרת ובסיוע מסוק כיבוי, הצליחו לבלום את קו האש, למנוע את התפשטותו לעבר בתי התושבים והשיגו שליטה מלאה באירוע. בתוך כך, חוקרים את נסיבות פרוץ השריפה.


כזכור, לאחר מאבק ממושך שנמשך למעלה מ-30 שעות, מערך כבאות והצלה לישראל הודיע הערב (חמישי) על השגת שליטה בשריפת הענק שהשתוללה באזור הרי ירושלים. נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הכריז רשמית על השליטה באש ובהתאם לכך הנחה על תחילת שחרור הדרגתי של הכוחות הרבים שפעלו בשטח.
