accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

דיווח: הנסיך ויליאם מתכנן לשלול את תואר המלוכה מהארי ומייגן

דביר כהן

דביר כהן

ג אייר ה'תשפה (01.05.25)

34

14

like

7

dislike

הנסיך ויליאם מתכוון לשלול מהארי ומייגן את תוארי "הוד מעלתו/מעלתה המלכותית" מיד עם עלייתו לכס המלכות, כך ע"פ דיווחים בבריטניה • הרקע להחלטה המתוכננת הוא שימוש בתואר המלכותי מצד הזוג, למרות התחייבות שלא לעשות זאת


על פי דיווחים שפורסמו היום (חמישי) בבריטניה, יורש העצר הנסיך ויליאם מתכוון לשלול מהארי ומייגן את תוארי "הוד מעלתו/מעלתה המלכותית" מיד עם עלייתו לכס המלכות – צעד שיסמל ניתוק חד ובלתי הפיך מהזוג שממשיך להשתמש בתואר המלכותי לצורכי קידום אישי ומסחרי, בניגוד להסכמות העבר.

הסערה הנוכחית פרצה לאחר שמייגן שיתפה ברשתות החברתיות צילום מכתב רשמי מממשלת אוקראינה, בו היא מכונה "הוד מעלתך". בהמשך, תמונה נוספת, שפורסמה על ידי ידידתה האמריקנית של מייגן, הראתה פתק חתום בברכת "הוד מעלתה הדוכסית מסאסקס", שצורף לסלסלת מתנה.

maximize-image
images-count1+
מייגן מרקל | צילום: שאטרסטוק

השימוש החוזר בתואר עורר זעם בממלכה, במיוחד על רקע העובדה שמייגן והארי התחייבו שלא לעשות בו שימוש כאשר פרשו מתפקידם כבני מלוכה בכירים בשנת 2020 במסגרת הסכם סנדרינגהם. אלא שלדברי מקורות בארמון, מייגן והארי מפרשים את ההסכם בדרכם. מבחינתם, כל עוד הם לא משתמשים בתואר המלכותי בפרסומות או בהופעות מסחריות, הם לא מפרים את ההסכם.

"מדובר בפרשנות מעוותת ושקרית", אמר מקורב לארמון לאתר ה"דיילי ביסט", והוסיף כי הסכם העזיבה היה ברור לחלוטין – אין שום שימוש בתארים המלכותיים, לא פומבי ולא אישי. הוא הדגיש כי "צ'ארלס אולי סלחן, אבל וויליאם לא. הוא בז למה שהשניים מייצגים ורואה בכך בגידה במשפחה ובממלכה."

maximize-image
images-count1+
הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל בימים יפים יותר | צילום: שאטרסטוק

עד כה, רק שלושה בני מלוכה בהיסטוריה הבריטית איבדו את התואר "הוד מעלתו/מעלתה": הנסיכה דיאנה, שרה פרגוסון והנסיך אנדרו – כולם בעקבות שערוריות אישיות. טרם ברור אם ויליאם אכן יוכל לשלול את התואר מהארי ומייגן, אך אם כן – ההחלטה תהיה שוות ערך לצו נשיאותי בארה"ב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News