accessibility-icon
share-icon
צילום: שלומי אמסלם, לע״ם
צילום: שלומי אמסלם, לע״ם

שר החוץ סער הודה לקהילה הבינלאומית על הסיוע בכיבוי השריפות

מיכל בקשי

מיכל בקשי

ג אייר ה'תשפה (01.05.25)

10

8

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער הודה לקהילה הבינלאומית על הסיוע בכיבוי השריפה בהרי ירושלים שפרצה בעיצומו של יום הזיכרון ועדיין ממשיכה • בקבלת הפנים החגיגית בבית הנשיא לרגל יום העצמאות נכחו גם הנשיא הרצוג, השגרירים ונציגי המדינות בארץ


יום העצמאות ה'תשפ"ה: שר החוץ גדעון סער הודה היום (חמישי) לקהילה הבינלאומית על הסיוע בכיבוי השריפה בהרי ירושלים שפרצה בעיצומו של יום הזיכרון ועודנה נמשכת. דבריו נאמרו בקבלת פנים חגיגית בבית הנשיא לרגל יום העצמאות, ובמעמד נכחו הנשיא הרצוג, השגרירים ונציגי המדינות בארץ.

סער אמר לסגל הדיפלומטי המוצב בארץ: "אנו מודים למדינות הרבות שנרתמו באופן מיידי לסייע לנו בהתמודדות עם השריפה הגדולה. תודה על הסולידריות ועל הנכונות לסייע".

בנוסף, הוא התייחס לשלטון החדש שעלה בסוריה שבראשו עומד הרודן הטרוריסט אל-ג'ולאני: "אני קורא לקהילה הבין-לאומית למלא את תפקידה בהגנה על המיעוטים בסוריה ובאופן ספציפי על הדרוזים מפני המשטר וכנופיות הטרור שלו ולא להעלים עין מהאירועים הקשים שמתרחשים בסוריה בחודשים האחרונים", הוסיף שר החוץ גדעון סער.

שגריר ארה"ב בישראל: מוכנים לסייע ככל שיידרש בבלימת השרפות

שגריר ארה"ב בישראל: מוכנים לסייע ככל שיידרש בבלימת השרפות

3
30.04.25|דין ברנדשטטר

"תודה לכל אותן מדינות שנרתמו באופן מיידי לסייע לנו"

"על רקע השריפה המשתוללת לא הרחק מכאן – קיימתי אתמול משעות הצהריים מרתון של שיחות טלפוניות עם מקבילי, שרי החוץ של מדינות רבות. מדינות אחרות פנו אלינו ביוזמתן להציע עזרה. אני מבקש להודות על הרוח הטובה של ההרתמות, הסולידריות והנכונות לסייע של מדינות רבות".

סער המשיך: "ישראל רגילה לסייע למדינות שונות בעת מצוקה של אסונות טבע ואסונות אחרים מבלי שאנו מתייחסים כלל לסוגיות פוליטיות או מדיניות. אלה הערכים שלנו – הערכים שעליהם הוקמה מדינת ישראל. אנחנו אסירי תודה לכל אותן מדינות שנרתמו באופן מיידי לסייע לנו בהתמודדות עם השריפה הגדולה".

צפו בדבריו של גדעון סער בבית הנשיא:

״עמנו הוא אחד מהעמים העתיקים בעולם. הוא היה אמור להיות היום גם אחד הגדולים שבהם. אלפיים שנות גלות שבהן לא הייתה לעמנו את היכולת להגן על עצמם גזרו עלינו היסטוריה של רדיפות, רציחות והשמדה".

"קיומנו תלוי בעמידה נחושה ובלתי מתפשרת על מימוש זכות ההגנה העצמית והשגת האמצעים הנדרשים לממשה. הייתה זאת ראש הממשלה גולדה מאיר ז"ל שהגדירה אמת פשוטה ואכזרית: "השכנים שלנו יכולים להפסיד בהרבה מלחמות ולהישאר בחיים ולנו אסור להפסיד במלחמה אחת. אם ינצחו אותנו במלחמה אחת – אז זה הסוף". מכאן הרגישות שלנו – להגבלות על מכירות נשק הדרוש לנו להגנתנו; למלחמת-המשפט נגדנו, במה שמכונה ״בתי המשפט״ הבינלאומיים; למתקפות מדיניות שמבקשות להחלישנו במערכה קשה מול ציר רשע קיצוני שמטרתו האידיאולוגית, אבל גם המעשית, היא: השמדת ישראל".

הוא הדגיש: "היהודים לא יניחו עוד את נשקם כי הוא הסוד הגלוי של חייהם וקיומם במציאות האכזרית של אזור זה. הקהילה הבינלאומית וכל מדינה ומדינה צריכות להחליט באיזה צד הן במערכה ההיסטורית הזאת: לצד ישראל או לצד הציר המבקש להשמידה. נייטרליות או 'איזון' בין הצדדים הם עיוות מוסרי ומדיני".

"הניסיון לערער על זכותנו על הארץ הזאת הוא מגוחך במיוחד, מבחינה היסטורית ומוסרית. אין עם בתבל שיש לו זכות גדולה יותר על ארצו מאשר העם היהודי על מולדתו ההיסטורית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News