האזור שספג אתמול שריפה קשה במיוחד מתחם יד לשריון בלטרון פונה מיושביו ונותר שומם מאז. דווקא שם, במקום שמסמל את אחד הקרבות הקשים של מלחמת השחרור, הגיעו היום (חמישי) אנשי מילואים והחזירו את הדגל לראש התורן.
אלוף מילואים יגאל דהן, מפקד נפת הר טוב, סיפר בריאיון: "אתמול, בשעות הבוקר, הוקפצנו בעקבות השריפות. למרות שהיו לנו תוכניות אחרות להיות בבתי העלמין עם המשפחות השכולות עזבנו הכול ונרתמנו למשימת הצלת חיים. מעל יממה אנחנו פועלים בשטח".

בשעות הבוקר הצוות של דהן יצא לסריקות בגזרה ובמהלך הנסיעה עבר סמוך לאנדרטת חטיבת אלכסנדרוני בלטרון. "תוך כדי תנועה, אחד מאנשי החפ"ק שלי העיר: 'שים לב, הדגל עדיין בחצי התורן', אף אחד לא הרים אותו". הדגל הורד ביום הזיכרון ובעקבות השריפות איש לא הצליח להגיע ולהניף אותו ביום העצמאות.
לדבריו, ביוזמה מקומית ובעזרת המוזיקה הנדרשת, החליטו אנשי המילואים להניף את הדגל מחדש. "במקום היסטורי שבו נערכו קרבות משמעותיים של צה"ל ב-1948, זו באמת הייתה תחושת של גאווה וסגירת מעגל של האירוע שלא זכינו להניף את הדגל בערב יום העצמאות, אבל עכשיו השלמנו את המשימה. מבחינתנו, זו הייתה הרגשה של התרוממות".

דהן הבהיר כי האזור שהיה אתמול תחת שריפה מאוד משמעותית – אזור לטרון מקום בו התקיימה מלחמת השחרור הוא אתר זיכרון של יד לשריון. "אתמול באמת המקום פונה ומאז שומם, עצם ההגעה למקום והנפת הדגל הייתה סוג של גאולה למקום הזה כי האזרחים לא יכלו להגיע אז הגענו ועשינו מה שצריך" סיפר דהן.
