ראש העיר הדורזית סחאניה הסמוכה לדמשק שבסוריה, נרצח היום (חמישי) יחד עם בנו על ידי 'מתנקשים אלמונים, כך דווח בעיתון הערבי אל-אחבאר. לפי הדיווח הרצח התרחש לאחר שכוחות של משרד ההגנה והפנים של המשטר החדש נכנסו לעיר.
אתמול, התרחשו בסוריה עימותים רבים בין נאמני המשטר של אל-ג'וליאני לדרוזים כאשר העיר סחאניא הייתה במוקד. במהלך הקרבות דווח על 11 אנשי כוחות הביטחון שנהרגו, בנוסף הגיעו לעיר המוני דרוזים חמושים מהערים, סוידא

.לאחר הקרבות הקשים, הערוץ אל-ערביה דיווח מפי מקור מקומי כי הושגו הסכמות בין משטר אל-ג'ולאני לנכבדים המקומיים על פריסת כוחות המשטר בסחניא – כאשר למדינה לבדה יותר להחזיק בנשק.
כזכור, הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר הנחה את צה"ל בתום הערכת מצב, להיערך לפגיעה במטרות משטר סוריה במידה והאלימות נגד הדרוזים לא תעצר במהלך היום, תקפו מטוסינו בפאתי דמשק פעילים שתקפו אזרחים דרוזים. בצה״ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב סוריה והכוחות פרוסים במוכנות להגנה ולתרחישים שונים.

בהמשך היום, דובר צה"ל הודיע כי שלושה פצועים דרוזים תושבי סוריה פונו לקבלת טיפול רפואי בישראל בבית החולים זיו בצפת, והוסיף כי "בצה״ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב סוריה והכוחות פרוסים במוכנות להגנה ולתרחישים שונים".
